۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۶۶۹
حجت الاسلام کلباسی خبر داد؛

برگزاری درس خارج مهدویت با ارائه آیت الله طبسی

مدیر مرکز تخصصی مهدویت از برگزاری کرسی درس خارج مهدویت با ارائه استاد آیت الله طبسی خبر داد.
کلباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت عصر یکشنبه در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برگزاری درس خارج مهدویت با ارائه استاد آیت الله طبسی خبر داد.

وی در ادامه گزارش مختصری از عملکرد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ارائه کرد و از چاپ و انتشار 500 اثر علمی به همت پژوهشگران و محققان این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام کلباسی که دبیری علمی همایش ملی فرهنگ دفاعی ـ امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی را به عهده دارد، در بخش دیگری از سخنان خود مساله مهدویت را به لحاظ تاریخی یک حرکت بسیار مهم و تحول آفرین دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز برخاسته و نشات گرفته از قیام عاشورا و مبتنی بر اندیشه های مهدویت است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت، حوزه های علمیه و روحانیت اصیل را عامل اصلی مقابله با انحرافات دانست و گفت: در زمینه مهدویت همواره آسیب ها و آفاتی وجود داشته است، در سال های اخیر نیز در کشور ما اتفاقاتی در همین راستا رخ داد که اگر هوشیاری و مقاومت حوزه و روحانیت نبود خطراتی متوجه کشور و انقلاب می شد.

حجت الاسلام کلباسی در ادامه چگونگی ارتباط مباحث امنیت و دفاعی با نگاه به مهدویت را موضوعی مهم دانست تا این موضوعات با آموزه های دینی انطباق داشته باشد.

وی بیان کرد: از سویی دیگر این موضوع نیز باید مد نظر باشد که چگونه می توانیم به الگویی مدنظر برسیم و این مساله در مرکز تخصصی مهدویت و پژوهش های صورت گرفته مد نظر ما بوده است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود رهنمودهای مراجع تقلید را عامل هدایت دانست و از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یک صاحب نظر در مباحث مربوط به مهدویت یاد کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات