۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۳۶۶۸
به میزبانی قم؛

همایش فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی برگزار می شود

همایش ملی فرهنگ دفاعی ـ امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی پاییز امسال با حضور اندیشمندان و شخصیت های حوزوی، کشوری و لشکری در شهر مقدس قم برگزار می شود.
همایش ملی فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی وحیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار وحیدیان از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از برگزاری همایش ملی فرهنگ دفاعی ـ امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی خبر داد.

وی با بیان این که این همایش بزودی و با حضور شماری از شخصیت های کشوری، لشکری و علما برگزار می شود، گفت: این همایش در موضوعاتی همچون دفاع و امنیت، انقلاب اسلامی و نظام جهانی مهدوی برگزار می شود.

وی با تشریح محورهای همایش ملی فرهنگ دفاعی ـ امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی، گفت: مبانی و اصول نظری فرهنگ دفاعی ـ امنیتی مولفه ها و شاخص های فرهنگ دفاعی ـ امنیتی، آراء و اندیشه های حضرت امام، رهبر انقلاب و صاحب نظران در موضوع فرهنگ دفاعی امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی، نقش و کارکرد فرهنگ دفاعی ـ امنیتی در محیط های ملی و در محور مقاومت و آسیب ها و تهدیدات فرهنگ دفاعی امنیتی مهم ترین محورهای همایش را تشکیل می دهند..

وحیدیان با تاکید بر این که باید آموزه های دینی در حوزه های مختلف را در دستور کار داشته باشیم، حوزه امنیت و دفاع را در زمره همین موضوعات ارزیابی کرد.

وی از مشارکت مراکز و نهادهای حوزوی در برگزاری این همایش خبر داد و افزود: از بین مراکز حوزوی، بار اصلی بر دوش مرکز تخصصی مهدویت است که در مقاطع و زمینه های مختلف کمک کار ما بوده اند.

وحیدیان در ادامه گزارشی از اقدامات و فعالیت های دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی ارائه کرد و گفت: این دانشگاه مسؤولیت خود را در سه حوزه دفاع، امنیت و مدیریت راهبردی تعریف کرده است.

وی از تحصیل 300 دانشجوی مقطع دکتر در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی خبر داد.

وحیدیان در پایان از حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای ایراد سخنرانی در همایش ملی فرهنگ دفاعی ـ امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی که قرار است بزودی در قم برگزار شود دعوت کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات