۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۸۳۵۲۳
حجت الاسلام جوشقانیان:

اقتصاد و مدیریت کشور باید برگرفته از مرام اهل بیت باشد

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت کشور با بیان این که ملت عاشورایی ایران در برابر دشمنان مقاومت می کنند، گفت: به برکت رهنمودهای امامین انقلاب، اسلام ناب پر فروغ تر از گذشته به پیش می رود و دشمنان بار دیگر شکست می خورند.
جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حماسه اربعین گفت: امام حسین(ع) وجود مبارک خود را در مسیر احیای ارزش های متعالی تقدیم کرد تا مردم از جهل و گمراهی نجات پیدا کنند.

وی افزود: جامعه اسلامی در زمانی به خواب رفته بود و از اسلام ناب و محمدی فاصله گرفته بودند و اسلام دروغین و اموی که ریشه در جاهلیت داشت جامعه را فراگرافت، سیدالشهدا مانند جدس برای زدودن جهالت و ضلالت قیام کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه انبیا و اولیا تعلیم و تزکیه است، اظهار داشت: همه اهل بیت(ع) برای اقامه حق تلاش کردند و در این راه به شهادت رسیدند، در زمان سیدالشهدا شرایط ویژه بود و اسلام در خطر جدی قرار داشت.

وی ادامه داد: حضرت اباعبدالله برای چند روز حکومت کوفه قیام نکرد بلکه هدف ایشان حاکمیت حق و تمدن عظیم اسلامی بود، امام حسین(ع) حاکمیت طاغوت را منکری بزرگ می دانستند و تأکید داشتند که تنها حق اجازه حکومت دارد و طاغوت باید کنار برود.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که کسی که مرام حسینی دارد نمی تواند با استکبار و طاغوت کنار بیاید، ابراز داشت: بین دو مقطع اساسی و راهبردی قرار گرفته ایم، امروز عظیم ترین راهپیمایی سیاسی، معنوی و مذهبی را مشاهده می کنیم و جمعیت میلیونی امروز از برکات قیام امام حسین(ع) برای حکومت جهانی است.

وی عنوان کرد: مبدأ ما عاشورا است و مرام، سیره، تربیت و اخلاق جامعه باید حسینی و عاشورایی باشد، اقتصاد و مدیریت کشور باید برگرفته از مرام اهل بیت(ع) باشد، مقصد ما امر ظهور و تمدن اسلامی است که باید با نگاه به تابلوهای زیبای عاشورا برای یاری امام زمان(عج) اقدام کنیم.

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت کشور خاطرنشان کرد: با عظمت ترین مقطع انقلاب دفاع مقدس است، والدین باید فرزندان را برای یاری امام زمان خود تربیت کنند، در 8 سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که رزمندگان چه معجزه هایی آفریدند و یک وجب از خاک کشور را ندادند، یک از مؤلفه های آرمان عاشورا ولایتمداری است.

وی اضافه کرد: دفاع قدس گنجینه ای شد و در مقاطع بعدی انقلاب از نور آن استفاده کردیم، امروز پیاده روی اربعین از جلوه های زیبای اردوگاه حسینی است، کسانی که می خواهند حاکمیت امام زمان(عج) را ببیند باید مانور نورانی اربعین را مشاهده کنند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که در زمان ظهور آرامش، امنیت، همدلی، وحدت و دوستی در اوج قرار دارد، گفت: مگر در حماسه اربعین حسینی جز این ها دیده می شود؟ عراقی ها در موکب ها هرچه دارند را تدارک می بینند و با التماس از زوار می خواهند که از آن استفاده کنند.

وی افزود: دستور اسلام این است که در سختی ها و فراز و نشیب ها صبر پیشه کرده و مقاومت کنید، خاندان اهل بیت(ع) بعد از کربلا در دوران اسارت یک کلمه شکوه و اعلام نارضایتی نسبت به مشیت الهی نکردند بلکه حضرت زینب(س) فرمود هرچی دیدیم زیبایی بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دشمنان تمام توان خود را در جنگ اقتصادی علیه انقلاب به کار گرفته اند، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمود اتاق جنگ امروز علیه ملت وزارت خزانه داری آمریکا است که بیش از 300 کارشناس کار می کنند تا دایره تحریم سخت تر  و تنگ تر شود.

وی ادامه داد: ملت ایران اربعینی و عاشورایی هستند و مقاومت می کنند، نیروهای اردوگاه حزب الله باید ارتباط با یکدیگر داشته باشند، حرکت اربعین مسلمانان و غیر مسلمین را دور هم جمع می کند و با یکدیگر ارتباط می گیرند؛ تکفیری ها با جنایات وحشیانه آمدند تا چراغ اسلام ناب را خاموش کنند.

دبیر مجمع فعالان جهاد و شهادت کشور با بیان این که وهابیت مروج اسلام دروغین و تکفیر است، ابراز داشت: به برکت رهنمودهای امامین انقلاب اسلام ناب پر فروغ تر به پیش رفت و دشمنان بار دیگر شکست خوردند./1323/

ارسال نظرات