۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۵۲۲
امام جمعه همدان:

نمایندگان بدون جناح بازی به تکلیف خود عمل کنند

آیت الله طه محمدی با اشاره به پیش رو بودن جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: نمایندگان باید فقط به خاطر خدا و آن مسؤولیتی که بر عهده آنها است رای بدهند و گرفتار باند بازی و جناح بازی نشوند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان ضمن دعوت مردم به تقوا خاطر نشان کرد: باید افراد را به تقوایی دعوت کنیم که از معرفت و بصیرت سرچشمه می گیرد و از هر گرفتاری انسان را نجات می دهد.

وی با اشاره به ایام اربعین یادآور شد: امام حسین (ع) خون خود را در راه خداوند هدیه کرد تا بندگان در سراسر جهان درگیر جهالت و سرگردانی نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بسیاری از جنگ های صدر اسلام را ناشی از قبول اسلام بدون عمق فکری دانست و افزود: هزاران نفر در این جنگ ها کشته شدند چرا که نتوانستند حق را از ناحق تشخیص دهند.

وی تصریح کرد: این جنگ ها و کشته ها محصول جاهلیت انسان است که قدرت تشخیص ندارد، امام حسین (ع) برای این گونه انسان ها خود را به آب و آتش زد که در انتخاب راه از بی راهه تردید نداشته باشند.

آیت الله طه محمدی منافقین را نیز جز راه باختگان عنوان کرد و اظهار داشت: همین منافقینی که در داخل کشور به مردم و شهدا و رهبری پشت کردند و به زیر پرچم آمریکا رفتند از نمونه های این انسان هایی هستند که با وجود رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب نتوانستند راه درست را تشخیص دهند.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین درس های اربعین این است که دنیا باید در این زمینه فکر کند که این سیل جمعیت مردمی که با عشق و علاقه به این راهپیمایی و زیارت آمده اند تربیت یافته چه مکتب و آیینی هستند.

امام جمعه همدان زیارت اربعین را مانور قدرت و پیروزی نامید و بیان داشت: باید از اربعین به نام مانور پیروزی صراط مستقیم نام برد و آن را به رخ تمام عالم کشید.

وی به حضور ملیت ها و نژاد های مختلف در این حماسه اشاره کرد و گفت: چطور ممکن است میلیون ها نفر در یک مکان جمع شوند و بدون ایجاد کوچکترین مزاحمتی همه خدمتگزار هم باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری دنیای امروز را دنیای پول پرستی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در جهانی که هر کس یک دلار را خدای خود می داند، باید افرادی که موکب هایی برای پذیرایی از زائران برپا می کنند و یا با پای برهنه به زیارت می روند را الگویی برای عالم بشریت دانست.

وی در ادامه به قتل خبرنگار عربستانی پرداخت و تصریح کرد: سازمان های حقوق بشر که چندین سال است در مورد کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن ساکت هستند اعتراض آنها در مقابل قتل خاشقجی را تعبیری به جز دو رویی و نفاق برداشت نخواهد شد.

آیت الله طه محمدی افزود: در این ماجرا چهره اصلی آل سعود و ترامپ برای همه مشخص شد و این نیز امتحان سختی برای اروپا است که موضع خود را به طور دقیق مشخص کند.

وی گفت: حضرت آقا مرتب می فرمایند که درخصوص تامین کالا نگرنی نباید وجود داشته باشد و این امتحان برای مردم ایران عزیز نیز وجود دارد که به خاطر گرانی های موجود دچار تردید نشوند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی یادآور شد: نمایندگان باید فقط به خاطر خدا و آن مسؤولیتی که بر عهده آنها است رای بدهند و گرفتار باند بازی و جناح بازی نشوند.

وی تاکید کرد: اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تکلیف خود را به طور صحیح بدانند و آن را تشخیص دهند بسیاری از این مشکلات پیش نخواهدآمد./979/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات