۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۴۴۵
آیت الله مروی:

احیای ارزش های اسلام ناب در گرو احیای عاشورا است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که احیای عاشورا احیای همه ارزش هایی است که پیامبر برای آن مبعوث شده اند، گفت: اگر حادثه عاشورا احیا شود مغناطیسی دارد که هر انسان آزاده ای را از هر فکر و گرایش به اسلام ناب راهنمایی می کند.
آیت الله مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جوادی مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در درس خارج خود با بیان این که مکتب تشیع مکتب عقلانیت است، گفت: افراط و تفریط در این مکتب جایی ندارد و اگر کسی روایات اهل بیت(ع) را بررسی کند به این نتیجه می رسد.

وی افزود: شاید سؤال شود چرا در مکتبی که افراط و تفریط وجود ندارد بسیار بر احیای حادثه عاشورا و کربلا تأکید می شود، وقتی به روایات مراجعه می شود در تمام مناسبت های سال مانند روز عرفه، نیمه شعبان، لیالی قدر و هر فضیلی که برای هر روز شمرده شده است، بر زیارت امام حسین(ع) نیز تأکید می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبیین چرایی تأکید مکتب اهل بیت(ع) بر زنده نگه داشتن جریان عاشورا و کربلا اظهار داشت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توجه به این معنا دارند که احیای عاشورا در واقع احیای همه ارزش هایی است که پیامبر برای آن مبعوث شده اند.

وی ادامه داد: اگر حادثه عاشورا احیا شود مغناطیسی دارد که هر انسان آزاده ای را از هر فکر و گرایش به اسلام ناب راهنمایی می کند، احیای خصوصیات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی که پیامبر برای آن ها مبعوث شده اند در گرو احیای عاشورا است.

آیت الله مروی با بیان این که یکی از بزرگترین حوادثی که قرون اخیر در منطقه اتفاق افتاد جریان داعش و تسلط شیعه بر حاکمیت آن بود، ابراز داشت: تکفیری ها یک عقبه عظیم داشتند و به گفته خود آمریکایی ها سلطه بر داعش بیش از 20 سال زمان می برد اما چگونه شیعه در کمتر از 3 سال پرونده حاکمیت داعش را در منطقه بست؟

وی عنوان کرد: وقتی یک خبرنگار انگلیسی حماسه اربعین را مشاهده می کند می گوید امروز فهمیدم پیروزی شیعه در منطقه و بر داعش رهاورد توجه به حادثه عاشورا است، نمادی که امروز شیعه برای اربعین قائل است حادثه کربلا را در دنیا بازتاب می دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مثلث عبری، عربی و غربی تا برهه ای از زمان در برابر این حماسه سکوت کرده بود و تصور می کردند که با سکوت می توانند جلوی این حرکت را بگیرند اما حماسه اربعین بیشتر از گذشته بر جهان تأثیر گذاشت.

وی اضافه کرد: اگر غربی ها می خواهند آموزه های اسلامی را بدانند به جای توجه به داعشی های وحشی باید ایثار، وحدت، رأفت، رحمت و فداکاری میلیون ها انسان را در حماسه اربعین مشاهده کنند، راهپیمایی بزرگ اربعین اهمیت بسیاری دارد که باید بزرگ داشته شود.

ارسال نظرات