۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۸۳۳۹۱

طلاب جامعه‌المصطفی؛ رهروان میعادگاه اربعین

دوباره اربعین نزدیک است و قرار سالانه عاشقان راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برای شرکت در بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان فرامی‌رسد و قافله دل‌های شیدای حسین(ع) به راه افتادند تا قدم در جاده افلاکی نجف- کربلا بگذارند.
اربعین المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ دوباره اربعین نزدیک است و قرار سالانه عاشقان راه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برای شرکت در بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان فرامی‌رسد و قافله دل‌های شیدای حسین(ع) به راه افتادند تا قدم در جاده افلاکی نجف- کربلا بگذارند.

گویی امسال رهروان، پرشورتر و بی‌قرارتر از هر سال دیگری، با سپردن دل به جاده، مسیر قدوم عمه سادات را به لطف اشک تبرک می‌کنند تا به کربلای یار رسند. آنها که قدم قدم تا حرم می‌روند، از شوق زيارت بی‌قرارند و آنها که جا می‌مانند، گرفتار حسرت جانسوز ديدار. سفر به کربلا، آن هم با پای پياده، حکايت قرن‌ها عاشقی است.

این روزها عطر و بوی کربلا در کوچه پس‌کوچه‌های شهر بیشتر از هر زمان دیگری پیچیده است. هر کوچه‌ مسافری دارد که دلش به هوای زیارت از جا کنده شده و گام به جاده‌های دلدادگی نهاده است.

این روزها در میان پاییز هزاررنگ، نام حسین(ع)، برگ‌ریزان دیگری در کوچه‌باغ دل‌ها به راه انداخته و قدرتی فراتر از زمان جهان را شیدای خود کرده است.

قصه، قصه اربعین است؛ مغناطیسی که میلیون‌ها زائر عاشق را دیوانه‌وار به سوی خود می‌کشاند.

اربعین، این روز پررمز و راز در تقویم عاشورا، که هر سال جوشان‌تر و پرهیاهو‌تر چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، قصه قرار دل‌ها در بیقراری زمان و خروش آزادگی در دنیای پر از بند امروز است.

اربعین، معرکه خضوع قدم‌ها روی جاده‌های عشق، میدان سرسپردگی به نیزه‌های نینوا و میعادگاه صبر و روشنگری است. این مغناطیس حیرت‌آور پرشور، همچون کتاب قطوری است که تا ابد فصل ناخوانده‌ای بر آن افزوده می‌شود. حقیقتی شگرف که هر لحظه شفاف‌تر و زلال‌تر می‌گردد تا قلب‌های بیشتری در برابرش کرنش کند.

در این روزها، خیل عظیم ارادتمندان امام حسین(ع) خود را از گوشه و کنار جهان، به کربلا می‌رسانند تا بار دیگر دنیا بداند خون شهید همیشه می‌جوشد و هر روز، عاشورا و هر زمین، کربلاست. کاروان طلاب جامعه‌المصطفی نیز همپای دیگر عاشقان حسینی(ع)، گام در این راه گذاشتند و راهی شدند تا حضورشان را در دفتر عشق به اباعبدالله(ع) ثبت نمایند./۱۳۳۰/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات