۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۳۳۸۲
حجت الاسلام والمسلمین قائمی:

امروز پشتیبانی از ولایت فقیه پاسخ مثبت به ندای«هل من ناصر» امام حسین است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اربعین به عنوان یک مانور بزرگ و نشان دهنده صلابت شیعه و نظام اسلامی تأکید کرد که امروز پشتیبانی از ولی فقیه پاسخ مثبت به ندای هل من ناصر امام حسین است.
حجت الاسلام علی اصغر قائمی

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر قائمی استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام زیارتی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: بهترین مستند زیارت اربعین و دلیل محکمش خود زیارتی است که جابر بن عبدالله انصاری داشته و در آن زیارت جملات گرانسنگی را بیان کرده که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: جابر غیر از سلام و روضه هایی که خواند، جمله ای گفت که درس برای همه ما و کسانی است که به سوی کربلای معلا در ایام اربعین حرکت می کنند؛ جابر در کنار قبر امام حسین(ع) و شهدای کربلا عرضه داشت: یا اباعبدالله ما در ثواب با شما شریک هستیم، عطیه که همراه او بود تعجب کرد و گفت: چطور ما در ثواب این شهدایی که در خون غوطه ور شدند و به شهادت رسیدند، شریک باشیم؛ جابر گفت: خودم از پیامبر گرامی اسلام(ص) شنیدم: «کسی که به فعل قومی راضی باشد مثل کسی است که خودش آن را انجام داده باشد».

وی راهپیمایی بزرگ اربعین را یک مانور عظیم برای نشان دادن قدرت شیعه برشمرد و خاطرنشان کرد: این حرکت در دنیا قدرت شیعه را نشان می دهد، شما ببینید در طول سال حج برگزار می شود که دولت عربستان با یک سال تدارکاتی که می بینند میزبان کمتر از سه میلیون جمعیت است که البته حج نیز واجب است و باید ادامه داشته باشد اما در زیارت اربعین حدود 20 میلیون نفر شرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: میلیون ها نفر در حالی در زیارت اربعین در این ایام شرکت می کنند که به شکر خدا تا کنون بدون هیچ اتفاقی برگزار شده است با این که این همه دشمن اطراف عراق و سوریه را احاطه کرد است، بنابراین اربعین حقیقتا یک مانور عظیمی برای شیعه است، اما پیام مهمش همان جمله جابر است.

وی ابراز داشت: کسی به کربلا می رود بداند که اگر کنار قبر شهدای کربلا می رود با امام حسین(ع) و اصحاب ایشان در ثواب شهادت شان شریک است و با توجه به این که شاید امکان زیارت خواندن طولانی نباشد، کوتاه ترین زیارتی که مرحوم محدث قمی در مفاتیح آورده است را بخوانند: به این صورت که بگوید«السَّلامُ عَلَيْكُمْ السَّلامُ عَلَيْكُمْ السَّلامُ عَلَيْكُمْ، فُزْتُمْ وَ اللَّهِ فُزْتُمْ وَ اللَّهِ فُزْتُمْ وَ اللَّهِ فَلَيْتَ أَنِّي مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً».

حجت الاسلام والمسلمین قائمی با بیان این که انسان باید با مرام و نیت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان آشنا شود، تأکید کرد: انسان اوج ولایت مداری را در شهدای کربلا می بیند آنگاه که شب عاشورا وقتی حضرت سیدالشهدا(ع) فرمود: من بیعت را از شما برداشتم، هرکدام بلند شدند و فرمودند: اگر هزار بار در این سرزمین ما را بکشند و باز هم زنده شویم، از شما جدا نمی شویم.

وی ادامه داد: این فداکاری که اصحاب امام حسین(ع) نشان دادند موجب شد که ایشان فرمایشی عجیب داشته باشند تا جایی که فرمودند: «به خدا قسم اصحابی با وفاتر از یاران خودم ندیدم» ما نیز باید تلاش کنیم که امام حسین(ع) و امام زمان در رابطه با ما این طور نگاهی داشته باشند.

این نویسنده کتب حوزوی در ادامه حرکت در مسیر اربعین را نشان دهنده صلابت و قدرت و اعتقاد شیعه دانست و تصریح کرد: همه مردمی که در این راه حرکت می کنند باید در این عصر غیبت کبری که ولی فقیه در رأس حکومت قرار دارد در رابطه با ایشان همین طور باشند و پای انقلاب بایستند، اگر کسی این طور شد راضی به فعل شهدای کربلا است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ارزش و ثواب زیارت اربعین خاطرنشان ساخت: این زیارت موجب پاک شدن تمام گناهان می شود تا جایی که در روایت داریم ملائکه به زوار امام حسین(ع) می گویند: «سلام خدا برتو باد از این به بعد همچون فرزندی هستی که از مادر متولد شده است».

حجت الاسلام والمسلمین قائمی در پایان یادآور شد: البته این همه ثواب برای کسی است که بتواند این زیارت را در آینده نیز نگهداری کند و حق الناس بر ذمّه نداشته باشد، بنابراین زیارت اربعین علاوه بر این که ثوابی بسیار بزرگ است یک قدرتی از تشیع و نظام است و مسلما تودهنی محکمی بر دشمنانی است که نمی خواهند صلابت شیعه را ببینند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات