۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۸۳۳۶۸
در درس خارج مطرح شد؛

واکنش آیت الله مکارم به قتل خبرنگار سعودی در ترکیه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادعای دفاع از حقوق بشر توسط غربی ها را دروغی بیش ندانست و از سیاست های یک و بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر انتقاد کرد.
اولین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد، از سیاست های یک بام و دو هوای غربی ها و مدعیان حقوق بشر انتقاد کرد.

وی دفاع غربی ها از حقوق بشر را دروغی بیش ندانست و با اشاره به کشته شدن خبرنگار سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه، گفت: با کشته شدن این خبرنگار معلوم شد که همه این شعارهایی که می دهند دروغی بیش نبوده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که غربی ها تنها به دنبال منافع خودشان هستند و برای رسیدن به این هدف همه چیز را قربانی کرده و زیر پا می گذارند، ابراز داشت: آمریکا و هم‌ پیمانانش می خواهند با ترساندن عربستان پول آن‌ها را بگیرند، در واقع منافع شان خط بطلان بر حقوق بشر کشیده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به فلسفه امتحانات الهی، تاکید کرد: امروز همه ما در معرض امتحان الهی هستیم، هم دولت و هم ملت در معرض امتحان هستند. مردم باید در شرایط سخت کنونی انصاف را رعایت کنند؛ آیا درست است در شرایط سخت کنونی که مردم تحت فشار هستند عده ای با بالا و پایین کردن قیمت ها و احتکار کالاها درصدد ثروت اندوزی و حفظ منافع خود باشند.

حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دولت هم در حال امتحان دادن است، دولت باید برعکس جنگ روانی دشمن عمل کند، سرمایه دشمن دروغ بوده و گاهی آنچه رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید واقعاً خنده‌دار است.

وی با تاکید بر وحدت و همدلی ملت و دولت برای حل مشکلات، تصریح کرد: دولت و ملت باید مراقب امتحان الهی باشند، خرده‌حساب‌ها را باید برای وقت دیگری گذاشت و خالصانه و مخلصانه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احادیثی، از تقوا به عنوان سلاح مهم مؤمن یاد کرد و گفت: ایمان و تقوا برکات زمین و آسمان را بر انسان نازل می‌ کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین با استناد به حدیثی از حضرت رسول(ص) به تبیین اهمیت سلام در اسلام پرداخت و با بیان این که حل بسیاری از مشکلات در گرو سلام دادن است، گفت: سلام کردن به یکدیگر و رو به‌ رو شدن انسان‌ ها با سخنان خوب با یکدیگر موجب مغفرت الهی و مغفرت مردمی می‌شود و نباید تصور کرد که سلام دادن موجب کوچکی انسان می گردد. /924/ج

ارسال نظرات