۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۳۳۴۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

طلاب تفسیر قرآن را جدی بگیرند

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: طلاب باید تفسیر را خیلی جدی بگیرند چرا که انس آنها با قرآن، کاربردها و فواید زیادی برای‌ آنها خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، درباره آیه وَقَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسَىٰ وَلْيَدْعُ رَبَّهُ ۖ إِنِّي أَخَافُ أَن يُبَدِّلَ دِينَكُمْ أَوْ أَن يُظْهِرَ فِي الْأَرْضِ الْفَسَادَ، گفت: وقتی حضرت موسی(ع) نزد فرعون آمد و معجزه خود را نشان داد فرعون گفت حاضر نیست از ادعای خود عقب‌نشینی کند و موسی را خواهد کشت زیرا از اینکه حضرت موسی(ع) مردم را از دین‌شان بازگرداند می‌ترسد.

وی افزود: حقایق را می‌توان از این آیات استخراج کرد که چطور برخی افراد می‌توانند به نام و ادعای چیزی، کار دیگری را انجام دهند؛ زمانی قبرستان بقیع را خراب کردند در ایران  مردم به خیابان ریختند، تظاهرات کردند؛ رضاشاه از آن تظاهرات عکس‌هایی به خارج فرستاد و ادعا کرد مردم ایران به خیابان ریخته‌اند و می‌گویند ما قاجاریه را نمی‌خواهیم و پهلوی را می‌خواهیم.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: برخی افراد به قیامت، نماز، کتاب و پبامبر و... شک دارند، برای این اشخاص باید با دلایل عقلی دین و ارکان آن را اثبات کرد؛ امام رضا(ع) می‌فرماید به این افراد باید گفت حتی اگر قیامتی در کار نباشد نمازی که بیش از چند دقیقه وقت شخص را نمی‌گیرد ضرری ندارد.

وی در ادامه باذکر مثالی بیان داشت: اگر در جاده‌ای هیچ خطری وجود نداشته باشد، برداشتن لوزام دفاعی یا یدکی برای اتومبیل قطعاً ضرری ندارد یا بودن آتش نشانی در هر شهری ضرری ندارد اما اگر همان آتش نشانی نباشد و سانحه‌ای به وجود بیاید قطعاً فاجعه سنگینی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: اگر کشوری قوای مسلح داشته باشد ضرری نکرده اما اگر همان قوا نباشد چه کسی در هنگام حمله دشمن و وقوع جنگ از مردم و کشور دفاع خواهد کرد.

وی افزود: مذهب و دین هیچ‌گاه سبب ضرر انسان نبوده است البته اگر انسان عاقل باشد و فکر کند؛ اما اگر قیامت و حساب و کتابی در کار بود شخصی که به دین شک کرده، لامذهب است و عمل صالحی ندارد، چه چاره‌ای خواهد داشت.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: حتی شخص مومن هم در انتخاب و قبول وحی محاسبه می‌کند؛ طلاب باید تفسیر را خیلی جدی بگیرند زیرا اگر به درجه آیت اللهی رسیدند مرتبه خوبی کسب کرده‌اند اما اگر به درجه فقاهت نرسیدند انس آنها با قرآن، کاربردها و فواید زیادی برای‌ آنها خواهد داشت؛ انسان عاقل چیزی که به آن یقین دارد را قبول می‌کند نه چیزی که به آن شک دارد.

وی در ادامه بیان داشت: رزق انسان هر چه باشد به او می‌رسد، کسی که از حرام دوری می‌کند، خداوند به رزق حلال او می‌افزاید؛ اگر در کار خود اخلاص بدون هر گونه ریا داشته باشیم یقیناً خداوند به ما درجه و مرتبه درخور اخلاص‌ عنایت می‌کند‌؛ انسان به هر چه غیر از خداوند تکیه کند به پوچی خواهد رسید./۹۶۹/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات