۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۸۳۳۰۸
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس کل بانک مرکزی:

دولت برای کاهش ارزش پول ملی فکری بکند/ جلوی فعالیت مؤسسات مالی غیر مجاز گرفته شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز نگرانی از کاهش شدید ارزش پول ملی، بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی مسؤولان و دولت در جهت تقویت ارزش پولی ملی تاکید کرد.
 دیدار رئیس بانک مرکزی با مراجع عظام تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار رییس کل بانک مرکزی، وظیفه اصلی دولت را حفظ و تقویت ارزش پولی دانست و گفت: متاسفانه در سال های اخیر ارزش پول ملی ما بسیار تنزل پیدا کرده؛ این خسارت عظیمی است که به همه مردم وارد آمده است.

وی تصریح کرد: ان شاءالله دولت همت خواهد کرد که این ارزش تدریجا به حالت اول بازگردد.

این مرجع تقلید یکی دیگر از مشکلات موجود در گذشته را اختصاص بی حساب و کتاب ارز از سوی دولت دانست و خواستار تجدید نظر دولت در این روش شد.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و مسائل مربوط به بازار ارز و سکه که فشار زیادی را به مردم بویژه اقشار کم درآمد وارد کرده است، بر لزوم اتخاذ تدابیر دقیق و عبرت گرفتن از تجربه ها و روش های ناموفق تاکید کرد.

وی با تاکید بر این که دولت باید صادقانه مشکلات و مسائل را با مردم در میان بگذارد، ابراز داشت: این امر سبب می شود مردم ضمن اعتماد به دولت و مسؤولان، به جوسازی های دشمنان اعتنایی نکنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مساله خلق پول را از مشکلات اساسی کشور دانست و گفت: بانک ها تمام سرمایه های مردمی را در اختیار دارند، آنها از این موقعیت استفاده می کنند و تسهیلات با سود بالا به مشتریان خود عرضه می کنند.

وی بیان کرد: چرا باید بانک ها تمام اموال مردم را در اختیار داشته باشند و تمام سودش را یکجا ببرند؟ چرا دولت اجازه می دهد بانک ها به این شکل از سرمایه های مردمی سوء استفاده کنند؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه خواستار برخورد با مؤسسات و بانک های غیر مجاز شد و از این که این قبیل مؤسسات و بانک ها بدون در نظر گرفتن صلاحیت های لازم مجوز دریافت کرده اند و اکنون بخش قابل توجهی از مردم را گرفتار و سرگردان کرده اند، انتقاد کرد.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنگ روانی همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، گفت: مسؤولان و دولتمردان باید ضمن اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات مردم و نیز با اطلاع رسانی فعالیت ها و اقدامات درست این جنگ روانی را خنثی کنند. /924/ج

ارسال نظرات