۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۸۳۳۰۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اخلاق و رفتار طلاب در جامعه باید جاذبه داشته باشد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اخلاق و رفتار ما در جامعه باید جاذب باشد، گفت: یک جوان باید با دیدن یک طلبه یا روحانی جذب دین و ارزش های اسلامی شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با مهم ارزیابی کردن جایگاه طلبه در دین مبین اسلام، گفت: اهمیت و جایگاه یک طالب علم دین در حدی است که ملائکه برای او پر و بال پهن می کنند.

وی با بیان این که چنین جایگاهی در دین برای هیچ موجودی در نظر گرفته نشده است، افزود: حتی در اهمیت و عظمت جایگاه عالمان دینی، قلم یک عالم از خون یک شهید نیز مقام بالاتری دارد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که بیان همه این مسائل نشان از جایگاه و شأن بالای طلاب و روحانیان در جامعه دینی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های قدرشناسی چنین جایگاه باعظمتی درس خواندن و تزکیه نفس است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شأن و جایگاه یک طلبه در جامعه بستگی به رفتار، اخلاق و اعمال او در جامعه دارد، تصریح کرد: طلبه ای که متخلق به اخلاق اسلامی باشد هم در عرصه تبلیغ دین موفق خواهد بود و مردم نیز تعامل و ارتباط سازنده تری با او خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که اخلاق و رفتار ما در جامعه باید جاذب باشد، بیان داشت: یک جوان باید با دیدن یک طلبه یا روحانی جذب دین و ارزش های اسلامی شود.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که طلبه باید همواره با مردم گشاده روی باشد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که همراهی و همگامی با مردم عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی و دوری از مردم حرکت در مسیر توطئه دشمن است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که طلاب باید بدانند یکی از مهم ترین وظایف آنها در دوران تحصیل، تبلیغ دین است، تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع طلاب فراموش می کنند که رسالت اصلی آنها تبلیغ معارف دین و اهل بیت(ع) در جامعه است و به امور دیگر اشتغال پیدا می کنند و هدف اصلی خود دور می شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت نمی تواند هیچ گاه از تبلیغ دور باشد چون جایگاه روحانیت با تبلیغ دین گره خورده است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود مبلغ در جامعه، طلاب باید با احساس تکلیف وارد این عرصه شوند و موانع موجود در این حوزه را از میان بردارند./۹۵۰/پ۲۰۴/ق

 

ارسال نظرات