۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۸۳۲۲۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

سقیفه اساس بدعت آفرینی در دین است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که وحدت محوری ترین آموزه های قرآن کریم است، گفت: سقیفه اساس بدعت آفرینی در دین بود.
رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در آیین سخنرانی  آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، شرک و بدعت را مهم ترین عناوین دشمن برای تشکیک در  ارزش ها و شعائر الهی توصیف کرد و اظهار داشت: قرآن کریم در آیات متعدد مبارزه با شرکت و بدعت را اساس دین و ایمان توصیف کرده است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه به مصادیق قرآنی مبارزه با بدعت اشاره کرد و گفت: قرآن کریم توصیه های حکیمانه لقمان را چنین روایت کرده است که«وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ؛ و [یاد کن] هنگامی که لقمان به پسرش در حالی که او را موعظه می کرد، گفت: پسرکم! به خدا شرک نورز، بی تردید شرک ستمی بزرگ است.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که وحدت محوری ترین آموزه های قرآن کریم است، گفت: خداوند متعال در آیه 64 سوره آل عمران اهل کتاب را به وحدت حول محور مشترک توحید در برابر کفار دعوت کرده است و بسیار نقل شده است که رسول گرامی اسلام این آیه کریمه را در نامه های ارسالی به پادشاهان اهل کتاب استفاده می کرد.

وی ادامه داد: شرک به معنای شان و شریک قرار دادن برای خداوند متعال است، بر اساس چنین تعریفی پرستش به معنای کرنش در برابر معبود یعنی همان توحید ذات است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که زیارت در معنا و مفهوم غیر از عبادت است، عنوان داشت: زیارت از مسائلی است که اهل سنت و علمای آن بسیار در نصوص خود از آن سخن گفته اند تا جایی که صد ها روایت در این باب از سوی عبد الله ابن عمر نقل شده است.

وی ادامه داد: زیارت حقیقت اکرام و احترام به ساحت امام معصوم است در حالی که سلفی ها با طرح عنوان شرک می خواهند عنوان پرستش را بر زیارت حمل کنند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در پایان سخنان خود معنای بدعت را ایجاد دین و احکام جدید توصیف کرد و گفت: یکی از معانی بدعت تغییر در حلال و حرام است به این معنا که حلال خدا حرام توصیف شود و بالعکس، باید توجه داشت که سقیفه و تعیین جانشین برای پیامبر(ص) اساس بدعت آفرینی در دین بود./۸۳۷/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات