۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۳۲۱۶
آیت الله جاودان:

شیطان راه فرار از کسب معرفت را نشان می‌دهد

کارشناس دینی گفت: شیطان، استاد کل است و همیشه به شخص غافل و راحت طلب راه فرار از کسب علم و معرفت را نشان می‌دهد.
جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی جاودان کارشناس دینی در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، گفت: ما به عنوان طلبه باید به طور جدی در راه آموزش و پروش قدم برداریم.

وی افزود: آموزش، معیار دارد به طور مثال دوره هفته‌ای، ماهانه و سالانه برای آن درنظر می‌گیرند و در آن افراد را می‌سنجند که آیا دروس لازم را یاد گرفته است و نتیجه گیری می‌کنند که آیا به هدف لازم آموزش رسیده اند یا خیر.

کارشناس دینی بیان داشت: شیطان، استاد کل است و همیشه به شخص غافل و راحت طلب راه فرار از کسب علم و معرفت را نشان می‌دهد؛ انسان زمانی که متولد می‌شود مانند موم بدون شکل است و تا زمانی که به مدرسه نرفته‌است این موم از سوی والدین شکل می‌گیرد؛ اصول تربیت انسان از خانه و خانواده است بنابراین پدر و مادر برای امر تربیت فرزندان باید بصیرت داشته باشند.

آیت الله جاودان اظهار داشت: بعد از اینکه بچه‌ها وارد مدرسه می‌شوند با نوع جدیدی از تربیت مواجه می‌شوند؛ روایت است تربیت دوران کودکی تا آخر عمر باقی ماندنی است؛ مادر باید خیلی مراقب باشد که هنگام شیر دادن در گوش فرزند خود قرآن می‌خواند یا موسیقی.

وی در ادامه بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش در بخش دوم یعنی پرورش باید بیشتر کار کند؛ کسی که مدرسه تاسیس می‌کند باید تمام همّ و غم او تربیت دانش آموزان آن مدرسه باشد، معلمان نیز باید هر آنچه می‌توانند از آموزش و پرورش در طبق اخلاص قرار دهند و دانش آموزان را به بهترین شکل ممکن تربیت کنند.

کارشناس دینی بیان داشت: تعلیم و آموزش زحمت دارد اما پرورش به مراتب هزار بار بیشتر زحمت دارد و تلاش می‌طلبد؛ تربیت نیاز به یک مربی دارد که خود به بهترین نحو تربیت شده باشد و بتواند یک برنامه تربیتی عالی را پیاده کند؛ برنامه تربیتی باید پخته و مشورت شده باشد.

آیت الله جاودان اظهار داشت: از طرفی شاگرد باید تربیت پذیر باشد و اراده و خواست تربیت شدن را در وجود خود داشته باشد؛ اگر شاگرد و طلبه‌ای به درستی تربیت شده، به خوبی درس خوانده و معارف را پیگیری کرده باشد در واقع در خانه چشم و چراغ خانه و اهل آن خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلبه و شاگرد خوب قطعاً تاثیر مثبت و مستقیم در رفتار و اعمال اطرافیان خواهد گذاشت؛ این فرزند به جایی می‌رسد که پدر و مادر پشت سر او نماز می‌خوانند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات