۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۸۳۱۶۱
حجت الاسلام زینی وندیان:

پیاده روی اربعین خنثی کننده توطئه های دشمنان است

امام جمعه شهرستان زاغه به ظرفیت عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین ظرفیتی برای نمایش وحدت مسلمانان و خنثی کننده توطئه های دشمنان است.
اربعین حسینی

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت زیارت اربعین اشاره و عنوان کرد: امامان معصوم(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) تأکید داشته اند و سفارشاتی به مؤمنان و عاشقان مکتب اهل‌ بیت(ع) آمده است.

وی بیان داشت: زیارت اربعین مورد توجه و عنایت معصومین(ع) بوده و در حدیثی از امام حسن عسکری «زیارت اربعین» به‌ عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن شمرده شده است.

امام جمعه شهرستان زاغه با بیان اینکه اربعین سنتی است که از قدیم بوده و در راستای زنده نگه داشتن قیام کربلا است، عنوان داشت: پیاده روی اربعین آثار و برکات فراوانی به همراه دارد.

وی به آثار و برکات فردی، اجتماعی و سیاسی شرکت در مراسم پیاده روی اربعین و زیارت قبر امام حسین(ع) اشاره و عنوان کرد: حضور در مراسم پیاده روی معنوی اربعین افزون بر جنبه فردی و اجتماعی امروز جنبه سیاسی پیدا کرده است.

حجت الاسلام زینی وندیان با اشاره به تلاش رسانه ها در ماه های قبل و ایجاد تفرقه بین ایران و عراق اظهار داشت: حضور در مراسم پیاده روی اربعین می تواند مودت و دوستی را بین مسلمانان و عمق ارتباط بین دو کشور ایران و عراق را نشان دهد.

وی حضور مسلمانان در پیاده روی اربعین را خنثی کننده نقشه های دشمنان که در پی ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی هستند، عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم در جهت انس و الفت بین مسلمانان قدم برداریم.

امام جمعه شهرستان زاغه با اشاره به اینکه پارسال از 40 کشور مسلمان و غیرمسلمان زائر داشتیم، گفت: پیاده روی اربعین ظرفیتی عظیم بوده و دولت، نخبگان و صدا و سیما وظیفه دارند از این ظرفیت عظیم در راستای نشان دادن وحدت مسلمانان گام های مؤثری بردارند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات