۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۸۳۱۵۷
امام جمعه الشتر:

پیاده روی اربعین فرصتی برای یادآوری قیام عاشورا و اهداف آن است

امام جمعه الشتر با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی، مراسمی عظیم که نگاه ها را معطوف به اسلام می کند، گفت: پیاده روی اربعین فرصتی برای یادآوری قیام عاشورا و اهداف آن است.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: بی شک آنچه در منابع معتبر در مورد شخصیت برگزیدگان خدا و در رأس آن اولاد خدا و طاهرین آمده از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: مصیبت عظیمی که بر امام حسین(ع) در راستای احیای دین وارد شد، قلب هر انسان آزاده ای را جریحه دار می سازد و در غم مصیبت امام حسین(ع) دل ها متأثر می شود.

امام جمعه الشتر اربعین را نقطه عطف و پرچم خدا محوری و انسان سازی عنوان و خاطرنشان کرد: در کتب شیعه و منابع تاریخی دغدغه و توجه ائمه معصومین(ع) به زیارت اربعین پر رنگ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه های طاغوت و دشمنان اسلام بارها تلاش کردند امنیت فکری شیعیان و مسلمانان را متزلزل کنند، یادآور شد: دشمنان حتی امنیت جسمی زائران را ناامن ساخته ولی تاکنون نتوانسته اند خدشه ای به امنیت فکری زائران اربعین وارد سازند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: امروز به پشتوانه گام های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و تأکیدات معصومین و اولیای الهی شاهد برگزاری همایش عظیم پیاده روی اربعین هستیم.

وی در ادامه به حضور اقشار مختلف مردم از ملیت، نژادها و رنگ های مختلف و دین و مذاهب مختلف در مراسم پیاده روی اربعین عنوان کرد: فراخوان بزرگ اربعین حسینی همه نگاه های دنیا را معطوف به اسلامی می کند که امام آن حسین(ع) است.

امام جمعه الشتر پیاده روی اربعین حسینی را فرصتی برای یادآوری قیام عاشورا و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه و بین آحاد مردم عنوان کرد./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات