۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۳۱۲۷
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

هدف رسانه‌های غربی القای فرهنگ تسلیم در برابر مستکبران است

تولیت آستان قدس رضوی مهمترین هدف رسانه‌های غربی را ترویج و القای فرهنگ تسلیم در مقابل خواست مستکبران دانست و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی مصداق بارز روشنفکری و مبارزه با افکار غربگرایانه و دفاع از انقلاب بود.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، یکشنبه شب همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق‌(ع) برگزار شد، گفت: آیت الله مهدوی کنی عالمی انقلابی، سیاست مدار، مردم دوست و چهره ای خدا خواه بود بنابراین می‌طلبد در مراسم از علم و عالم سخن گفته شود.

وی افزود: از شاخصه‌های مهم عالم و فقیه آن است که دین در درون و بیرون او نقش بسته باشد و بتواند با نور الهی وجودش حقایق را به خوبی بفهمد و ببیند و بر اساس آن عمل کند و یقین داشته باشد که هر چه در عالم هستی وجود دارد مسخر خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی درباره اهداف شوم برنامه‌های رسانه‌ای استکبار، ابراز کرد: هدف دشمنان در شبکه‌های رسانه‌ای ناامید ساختن ملت‌ها و القای این کلام که شما نمی‌توانید است و با این القائات می‌خواهند به مردم سوریه و یمن بفهمانند که سرنوشت شما را ما باید تعیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شهدا را روشنفکران حقیقی جامعه دانست و اظهار داشت: کسانی که جامعه را به سمت غرب سوق می‌دهند تنها ادعای روشنفکری دارند زیرا روشنفکران حقیقی با شناخت صحیح از جامعه در مقابل هجمه‌های فرهنگی و افکار منحرف به دیگران آگاهی می‌بخشند و به جد از مرز‌های فکری و فرهنگی کشور دفاع می‌کنند.

وی گسترش فرهنگ ظلم پذیری در جوامع مختلف بشری را یکی از اهداف جریان رسانه‌ای دشمن بیان کرد و گفت: با کمی توجه می‌توان به اهداف رسانه‌های غربی که ترویج و القای فرهنگ تسلیم در مقابل خواست مستکبران است، پی برد.

تولیت آستان قدس رضوی جریان شایعه ساز را مهمترین مانع درک حق از سوی خواص جامعه دانست و اظهار داشت: شهدا با شناخت کامل جامعه نیازهای آن را به خوبی تشخیص دادند و با رصدی دقیق خطرات را به دیگران متذکر شدند و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی یک ‌روشنفکر واقعی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آن مرحوم از همان دوران طاغوت مشکلات جامعه را درک کرد و به مبارزه علیه حق پرداخت بنابراین دعوت مردم به فرهنگ غرب مصداق روشنفکری نیست و انسان روشنفکر کسی است که براساس شناخت جامعه ایفای نقش ‌کند. مرحوم‌ آیت مهدوی‌کنی در مبارزه با حکومت طاغوت و در دفاع از انقلاب پیشتاز بودند.

وی تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) از سوی آیت الله مهدوی کنی را با هدف تبلیغ و ترویج دین در جامعه دانست و گفت: آن مرحوم در راستای تحقق اهداف امام به کادرسازی انقلاب اقدام کرد.

تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از ویژگی‌های آن مرحوم را ایستادگی در برابر فرهنگ و اقتصاد لیبرال بیان کرد و گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله با دشمن ایستادگی و مقاومت است و اقتصاد مقاومتی از مصادیق ایستادگی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ سخت و نرم از ما شکست خورده از این رو امروز با چیدمان جنگ نرم و سخت به مبارزه با ما برخاسته است، عنوان کرد: هدف دشمن فشار آوردن به مردم است تا بتواند از این طریق بسیاری از کنوانسیون‌ها را بر کشور تحمیل کند و در این زمینه هم دست بردار نیست و به هر طریقی می‌خواهد ما این گونه معاهدات را امضا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید استقلال خودمان را در هر زمینه اعم از سیاسی و اقتصادی حفظ کنیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات