۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۰۷۷
استاد حوزه علمیه:

عالم بی‌عمل در قیامت بیش از همه حسرت می‌خورد

استاد حوزه علمیه گفت: بهتر است حقیقت بندگی را از سوی حضرت حق طلب کنیم، چراکه سعادت دنیا و آخرت در عبودیت خلاصه می شود.
حجت الاسلام علی زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی زمان، استاد حوزه علمیه تبریز و از شیعیان کشور جمهوری آذربایجان امروز در پنجمین جلسه از طرح ولایت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در مسجد چهارده معصوم(ع) شهرک پرواز اظهار داشت: بسیاری از انسان‌ها چشم دارند اما بصیرت ندارند، گوش دارند؛ اما گوش شنوا ندارد، چشمان زیبایی دارند اما زیبا نمی‌بینند؛ به تعبیر قرآن آنان انسان‌های غافلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر معرفت حقیقی را پیدا کنیم به آنجایی که شایسته انسان کامل است، خواهیم رسید کسی که معرفت پیدا کرد بهشت بر او واجب می‌شود، مشکل امروز جامعه بی‌معرفتی است، واقعا اگر انسان قیمت خود حساب کند، خواهد یافت که ارزش دنیا به میزان ارزشی که خداوند در وجود او نهاده، نست.

وی افزود: چرا انسان خود را در دنیا مفت می‌فروشد؟ چرا با جهنم سودا می‌کند؟ اگر خیلی ارزش دارد؛ قبول کند که در دنیل کم فروشی می‌کند، آن کدام عامل است که ما را جهنمی می‌کند، بسیاری از انسان‌ها دل دارند اما دل ندادند، عقل دارند؛ اما عاقل نیستند، عمیق به مسائل نگاه نمی‌کنند، گاهی اوقات خیلی ناگهانی دنیا چشمانمان را می‌گیرد، شهوت چشمانمان را می‌گیرد، شهرت دلمان را می‌برد.

حجت الاسلام زمان ادامه داد: گاهی اوقات فرزند، پول، مقام و علم، انسان را غافل می‌کند. چرا شهدا را فراموش می‌کنیم؟ چون غافلیم. خیلی‌ها با یک بار تذکر دادن بیدار می‌شوند. دروغ نگویید، چراکه راه نجات در صداقت است، از خدا طلب فهم کنید. چراکه خداوند متعال بخیل نیست، هر آنچه که بنده بخواهد عطا می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیاموزید برای آنکه عمل کنید، یاد نگیرید برای اینکه تنها چیزی آموخته باشید؛ این علمی که می‌آموزید زکات دارد، زکاتش را پرداخت کنید. عالم بی‌عمل در قیامت بیش از همه حسرت می‌خورد؛ بهتر است حقیقت بندگی را از سوی حضرت حق طلب کنیم، چراکه سعادت دنیا و آخرت در عبودیت خلاصه می شود./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات