۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۸۳۰۷۶
حجت الاسلام مولازاده:

طلاب باید تشنه کسب علم باشند

امام جمعه رزن گفت: اگر استاد احساس کند که طلبه تشنه یادگیری مطالب و معارف است قطعا در بحث ارائه مطالب و اخلاقیات آن چه که در کلاس و بیان مباحث نیاز است دریغ نخواهد کرد.
مولازاده

حجت الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده امام جمعه رزن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به کم رنگ شدن ارتباط بین طلاب و اساتید یادآور شد: یکی از دلایل این موضوع به بحث اخلاق در حوزه علمیه و اخلاقی که امروز در حوزه ها وجود دارد بر می گردد چرا که با آن چه در گذشته در حوزه حاکم بوده است تفاوت بسیار زیادی دارد.

وی گفت: این آسیبی است که حوزه های علمیه امروز با آن مواجه است و علت آن هم در توجه به مدرک گرایی باید جست وجو کرد.

امام جمعه رزن افزود: اگر استاد احساس کند که طلبه تشنه یادگیری مطالب و معارف است قطعا در بحث ارائه مطالب و اخلاقیات آن چه که در کلاس و بیان مباحث نیاز است دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان این که روحیه مدرک گرایی باید کمرنگ شود تاکید کرد: نتیجه بی رغبتی طلاب در فراگیری مطالب جدید و اخلاقی را می توان در نحوه برخورد و تدریس اساتید دید که تنها به مسائل موجود در سر فصل ها می پردازند.

این استاد حوزه یادآور شد: از موضوع زیاد شدن مباحث و تعدد اساتید در حوزه نیز نباید راحت عبور کرد چرا که اگر استاد احساس کند طلبه مشتاق درس نیست در این صورت رغبتی برای مطرح کردن خیلی از مباحث را پیدا نمی کند و در نتیجه ارتباط استاد و طلبه هم کمرنگ می شود.

وی این نگرش را مختص همه مدارس و طلاب ندانست و اظهار داشت: لازم به ذکر است اساتید بزرگواری نیز در مدارس حضور دارند که شخصا هنگامی که در خدمت ایشان بودیم احساس بسیار خوبی در کلاس و در خارج از کلاس حاکم بود.

امام جمعه رزن ادامه داد: حتی با گذشت سال ها باز هم این ارتباط و احترام دوسویه کماکان وجود دارد و حتی بسیارند شاگردانی که به احترام اساتید خود با داشتن جایگاه های بالا دست انها را می بوسند.

وی با اشاره به این که الحمدالله حوزه دارای صاحب نظران فوق العاده ای است عنوان کرد: بهتر است در حوزه های علمیه فرهنگ طلبگی را برای طلاب بیشتر شرح داده شود و آنها نیز بیشتر با آن آشنا شوند.

حجت الاسلام مولازاده تاکید کرد: از طریق اساتید و مسؤولان باید رسالت تبلیغی، دینی و سیره پیامبر را در بین طلاب رواج دهیم زمانی که این اتفاق افتاد، طلبه تشنه یادگیری مطالب می شود.

وی با تاکید بر اهمیت اخلاق در حوزه گفت: باید توجه به اخلاق را که  محوریت اصلی حوزه است را در بین طلبه ها رواج دهیم و در کنار آن نیز از شرح سیره علما غافل نشویم./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات