۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۸۳۰۷۴
امام جمعه تبریز:

شهید آیت الله قاضی رهبری نهضت مردم آذربایجان را بر عهده داشت

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهید آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی؛ رهبری نهضت مردم آذربایجان و تبریز علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی یوم الله 13 آبان و بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اظهار داشت: آن عالم مجاهد رهبری نهضت مردم آذربایجان علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه مجلس بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله قاضی به عنوان اولین شهید محراب خاطرنشان کرد: نقش این شهید در پیروزی انقلاب در منطقه آذربایجان تحت عنوان «خمینی آذربایجان» بی بدیل بود و محور انقلاب در این منطقه به شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید آیت الله قاضی در تامین امنیت شهر، جلوگیری از خروج اسلحه از پادگان های نیروهای مسلح، هدایت راهپیمایی ها، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای آن سال و هدایت مردم، بازار و دانشگاه نقش به سزایی ایفا کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که رهبر انقلاب با ابلاغ سند الگوی 50 ساله اسلامی ایرانی پیشرفت، اقتدار نظام اسلامی نشان دادند که تعبیرهای آمریکا در خصوص 40 سالگی انقلاب اسلامی دروغ است، گفت: نظام برای 50 سال آینده کشور برنامه دارد.

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی میان اقشار مختلف جامعه هستند، خاطرنشان کرد: گاه مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم چنان بیان می شود که گویا اصلا امیدی به آینده نیست، در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلاکی با این پیام خواستند اعتماد مردم را نسبت به نظام بیشتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر لزوم بزرگداشت با عظمت 40 سالگی انقلاب ادامه داد: این برنامه ها را تنها نباید به چراغانی خیابان ها و پخش شیرینی خلاصه کرد، بلکه باید مدیران نهادها و ادارات دولتی خدمات و دستاوردهای 40 ساله خود را به مردم بیان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بزرگداشت یوم الل 13 آبان نباید تنها در میان قشر دانش‌آموز و دانشجو منحصر شود، خاطرنشان کرد: اهمیت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با توجه به تحریم ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی امسال مضاعف شده است./935/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات