۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۸۳۰۷۲
پور مختار در نطق میان دستور مطرح کرد؛

قتل خاشقجی و حمایت آمریکا از عربستان مهر باطلی بر ادعاهای حقوق بشری آمریکا

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قتل جمال خاشقجی و حمایت آمریکا از عربستان در این موضوع را مهر باطلی بر ادعاهای حقوق بشری آمریکا عنوان کرد.
پورمختار

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدعلی پورمختار در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه سال ۹۷ صحن علنی مجلس مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد شهدای 5 آبان 1357 شهرستان کبودرآهنگ و تبریک این روز بعنوان روز شهرستان کبودرآهنگ که برای پاسداشت از این شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: برگزاری رویداد جهانی گردشگری 2018 در استان همدان و انتخاب این استان بعنوان پایتخت گردشگری امکان بزرگی برای مسئولان و مدیران استانی به ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فراهم کرده که از فرصت حضور 170 کشور در آبان‌ماه برای معرفی ظرفیت‌های کشور استفاده کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) و حضور عاشقان اباعبدالله در کربلای معلی، افزود: این گردهمایی عظیم اتحاد ملل حول ولایت سیدالشهدا(ع) را به نمایش خواهد گذاشت؛ قیام امام حسین(ع) دارای درس‌های فراوانی است که باید با شناسایی آن‌ها در زندگی امروز، به آن‌‎ها عمل کنیم.

یکی از درس‎های مهم عاشورا انحراف خواص بود

وی یکی از مهم‌‎ترین درس‌‎های عاشورای حسینی را انحراف خواص دانست و ادامه داد: دنیا طلبان، مسئولیت خواهان، ورشکستگان سیاسی و ترسوها از قدرت پوشالی معاویه و یزید در برابر امام جبهه گرفتند و امروز نیز شاهدیم که همین ناکسان در برابر ولی و علی زمان ایستاده و قبله خود را غرب و آمریکای جنایتکار قرار داده‌اند.

پورمختار یادآور شد: البته حضور و پشتیبانی میلیون‌‌ها دلباخته ولایت عرصه را بر بدخواهان تنگ کرده است، گرچه هر از چندی شاهد حرکات مذبوحانه و ایذایی آنان هستیم ولی در نهایت بدانید که حق، پیروز است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، قتل جمال خاشقجی توسط دولت عربستان به دستور ولیعهد هوسران و نوکر آمریکا و حمایت‌های بی دریغ ترامپ از عربستان را مهر باطلی برای تمام ادعای حقوق بشری آمریکا دانست و گفت: خداوند در حال رسوا کردن دروغ گویان است چراکه کشوری که ایران را به رفتارهای ضد حقوق بشری متهم می‎کند امروز در حال حمایت از رژیم ضد بشری آل سعود برآمده است و با خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل، چهره ضد انسانی خود و مردم ایران را از نیات پلیدش آگاه ساخت.

وی با طرح این سئوال که آیا چنین رژیمی قابل مذاکره است، گفت: آیا حرف‌های سران این دولت جنایتکار برای مقابله با اقدامات ضد حقوق بشری قابل باور است؛ هیأت حاکمه آمریکا در حالی از آل سعود حمایت می‌کند که در صدد تحریم مردم ایران بوده و این بزرگترین دروغ آمریکا در حمایت از حقوق بشر است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا له می‌‎کنیم، در چهل سال گذشته ملت بزرگ ایران آمریکا را له و بی حیثیت کرده‌اند و ما یکبار دیگر جشن چهل سالگی انقلاب را با رو سیاهی آمریکا برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و ضرورت التزام عملی به آن با حمایت از تولید داخل باید در دستور کار قرار گیرد اما ناکارآمدی مدیریتی و نابه‌‎سامانی امور بانکی و مالی در سایه بی توجهی به تولید از آسیب‌های جدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

پورمختار یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی بعنوان متولی اصلی حوزه کشاورزی اخیرا دستور ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی را صادر کرده است و این درحالیست که صادرات این محصول در کشور بیش از 2 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه امروز فصل برداشت این محصول استراتژیک است و کشاورزان پشت سر هم در حال ضرر کردن هستند، افزود: متأسفانه امروز راه صادرات و ارز آوری کشاورزی بسته شده است و از کشاورز حمایت عملی نمی‌شود.

این نماینده مردم اضافه کرد: هر از چند گاهی شنیده می‌شود که رئیس جمهور باید واقعیت‌ها را عنوان کند و دلیل اینکه چرا نمی‌‎گذارند دولت کار کند را بیان کند اما این‌ها توجیهات نخ‌نما و بی خاصیت برای گریز از بیکاری است.

وی افزود: مردم می‎دانند مقام معظم رهبری همه اختیارات اجرایی را به دولت واگذار کرده است و انتظار کار اجرایی از رهبر معظم انقلاب، امری بیهوده است.

پورمختار گفت: از انتصاب مدیر کل فهیم، توانمند و منطقی دادگستری حوزه انتخابیه خود از قوه قضاییه تقدیر و تشکر میکنم و این انتصاب را موجب خرسندی مردم میدانم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون که مهندس نیک بخت استاندار همدان مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بوده و در حال خداحافظی است از تلاش‌های بی دریغ ایشان در طول 5 سال گذشته در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که دلسوزانه برای استان در حدود امکانات انجام شده سپاسگذاری می‎کنم./۸۵۶/د۱۰۱/ق

ارسال نظرات