۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۰۷۰

افزایش ۱۳ درصدی نذورات مردم آذربایجان‌غربی برای اربعین

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی گفت: امسال کمک‌ها و نذورات مردم آذربایجان‌غربی به مراسم پیاده‌روی اربعین پنج میلیارد ریال افزایش داشته است.
اربعین

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه امسال کمک‌ها و نذورات مردم آذربایجان‌غربی به مراسم پیاده‌روی اربعین ۱۳ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: مردم استان امسال پنج میلیارد ریال بیشتر نسبت به سال گذشته به موکب‌های اربعین کمک کرده‌اند.

وی با بیان این‌که امسال تعداد موکب‌های استان در مراسم پیاده‌روی اربعین ۱۳ مورد است، افزود: یکی از این موکب‌ها در مرز بازرگان برای استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی و استراحت آنها در نظر گرفته شده است و یک موکب در ایواوغلی خوی مسئولیت پذیرایی از این زائران خارجی را بر عهده دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به اینکه در سال گذشته برخی ناهماهنگی‌ها در مرز بازرگان موجب بروز برخی مشکلات شده بود، ادامه داد: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته و تقسیم کار بین موکب بازرگان و موکب ایواوغلی این مشکلات مرتفع شده است و زائران خارجی پس از خروج از استان به قصد زیارت قم عازم شده و سپس راهی مرز شلمچه شده و از آنجا وارد عراق می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پنج موکب از آذربایجان‌غربی در کربلا استقرار دارند، عنوان کرد: همچنین سه موکب از شهرستان‌های نقده، میاندوآب و خوی نیز در مسیر نجف و کربلا استقرار دارند و به طور کلی در این سه موکب روزانه ۱۰ هزار غذای گرم بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع غذاهای توزیعی از سوی موکب‌های استان امسال ۶۰۰ هزار به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه موکب‌های عزاداری حسینی به مدت ۱۲ روز به زائران خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این موکب‌ها ۴۵۰ خادم مشارکت دارند که ۵۰ نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند و تعدادی خبرنگار نیز برای پوشش مراسم اربعین توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به مراسم پیاده‌روی اربعین عازم شده‌اند./۹۳۵/ت303/ب1

ارسال نظرات