۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۸۳۰۶۰
امام جمعه هویزه مطرح کرد؛

اربعین و ضرورت احیای شعائر اسلامی

حجت الاسلام نیسی گفت: موضوعیت اربعین برای احیای شعائر اسلامی و تبیین واقعیت کفر و الحاد استکبار آن روز بود.
فتوتیتر | مسأله اربعین از مسأله قیام و مکتب عاشورا جدا نیست

حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: اربعین، حرکت و مسیر احیاگر عاشورا و تبیین واقعیت و ماهیت قیام سیدالشهدا و دشمنان و یزیدیان زمان است.

امام جمعه هویزه با بیان اینکه اربعین حسینی از سوی ائمه اطهار گرامی داشته می شود، عنوان داشت: زیارت های مأثوره از سوی اهل بیت(ع) بهترین گواه بر چنین گرامی داشتی است و تنها معصوم برخوردار از اربعین و زیارت منقول آن امام همام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه بیان داشت: موضوعیت اربعین برای احیای شعائر اسلامی و تبیین واقعیت کفر و الحاد استکبار آن روز بود و امروزه مردم برای تبیین چنین حرکتی، حضور گسترده ای را از مسلمانان و نامسلمانان، ایرانی و غیرایرانی نشان می دهند.

حجت الاسلام حمزه نژاد ادامه داد: راهپیمایی اربعین با داریت های نماینده ولی فقیه در خوزستان و حضور مواکب، هیأت ها و عزاداران حسینی همه ساله در چذابه و شلمچه با شور و شعور خاصی برگزار می شود.

وی در رابطه با بایدها و نبایدهای اربعین حسینی گفت: باید از روش و سیره معصومین و علما در زیارت امام حسین(ع) درس بیاموزیم و در عین حال از مسائل حاشیه ای و خرافاتی و بدعت ها در طول مسیر پیاده روی خودداری کنیم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات