۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۸۳۰۵۹
امام جمعه چابهار:

دشمنان وحدت شیعه و سنی را هدف گرفته‌اند

امام جمعه چابهار گفت: دشمنان از همان ابتدا وحدت را در ایران اسلامی هدف گرفتند؛ زمانی که دلسرد شدند شمشیر را از رو بستند و با حمله به پایگا‌ه مراقبتی در مرز میرجاوه حافظان شیعه و سنی امنیت را ربودند تا به ارباب استکبارشان تحویل دهند.
وحدت شیعه و سنی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در یادواره شهدای حفاظت نماز جمعه چابهار اظهار داشت: دشمنان از همان ابتدا وحدت را در ایران اسلامی هدف گرفتند؛ در همین استان می‌خواستند بفهمانند که شیعه و سنی نمی‌توانند در کنار هم زندگی کنند؛ بارها اقدام به بمب‌گذاری و حملات انتحاری کردند؛ غافل از آنکه هر اقدام پاشنه آشیلی بر وحدت قویتر‌ خواهد بود.

وی افزود: زمانی که از ایمان مردم به وحدت دلسرد شدند؛ شمشیر را از رو بستند و با حمله به پایگا‌ه مراقبتی در مرز میرجاوه حافظان شیعه و سنی امنیت را ربودند تا به ارباب استکبارشان تحویل دهند؛ غافل از آنکه به فرموده رهبر انقلاب، دوران بزن و درو گذشته؛ اگر یکی بزنند ده‌تا می‌خورند.

نماینده ولی‌فقیه در چابهار تصریح کرد: یادشان رفته چه بر سر همتایانشان در سوریه آمد که در کمتر از 20 روز از حادثه خونین اهواز، سرکردگان تروریست‌ها با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: اقتدار ایران اسلامی نه موشک است و نه بمب، اقتدار ما خون شهدایی است که خاضعانه برای حفظ این ملت و کشور تقدیم می‌‌شود؛ ما نه نیاز به بمب اتم داریم و نه هیچ جنگ‌افزار غیرانسانی دیگری، خون و فداکاری شهدا ما را در برابر هر تهدیدی بیمه کرده است.یادمان نرفته خون همین شهدا ما را تاکنون جلو آورده و پیش برده.

وی با بیان اینکه خون شهدا رسوا کننده هر دشمنی با هر رتبه‌ای است، گفت: نمونه بازرش خاندان پلید آل سعود هستند که حلقه بندگی استکبار را چسبیده‌اند؛ خواستند یک روزنامه‌نگار را بکشند و بر آن سرپوش بگذارند؛ همه دیدند چطور رسوا شدند و مجبور شدند طینت پلید خود را نشان دهند و اعتراف کنند.

امام جمعه چابهار بابیان اینکه هیچ قدرتی جز خون شهدا از ما حمایت نکرده و نمی‌کند؛ افزود: شهدایی که امروز میهمان یادواره‌شان هستیم، نگذاشتند کربلای دیگری در چابهار رخ دهد؛ در روزی که این شهدا جلوی عامل انتحاری را گرفتند و شهید شدند حدقل 1500 زن و مرد در نماز جمعه چابهار حضور داشتند.

شایان ذکر است؛ شهید حامد بزی و شهید مرتضی آسوده، 28 مهر 91 درحالی که در گیت‌های ورودی نماز جمعه چابهار مشغول بازرسی نمازگزاران بودند به یک عامل انتحاری که کمربند انتحاری بسته بود برخوردند و از ورود او به مسجد جلوگیری کرده و به تعقیب این عامل پرداختند که در یکی‌از کوچه‌های اطراف با منفجر شدن کمربند انتحاری توسط عامل به فیض شهادت نائل شدند و از به خون کشیده شدن حدقل 1500 زن و مرد نمازگزار جمعه جلوگیری کردند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات