۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۳۰۴۲
حجت‌الاسلام سالک:

دشمن حیا و عفت را نشانه گرفته است/ الگوی ۵۰ ساله پیشرفت سند افتخار ملت ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کرامت بانوان از نگاه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و در هیچ مکتبی چنین جایگاهی که اسلام برای بانوان قائل شده وجود ندارد، چرا که نقش بانوان برجسته و تربیتی است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد سالک در خصوص سند ایرانی اسلامی پیشرفت و دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در این خصوص، اظهار کرد: معتقدم سند الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت پاسخ محکمی به تمام توطئه‌هایی است که استکبار جهانی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی داشته است.

وی با بیان این که 50 سال آینده براساس 56 تدبیر، رهبر معظم انقلاب برای تمامی قوا و دستگاه‌ها تبیین و تدوین شده است، بیان کرد: این سند افتخار ملت ایران نسبت به آینده موفق و پیروز و پیشرفته جمهوری اسلامی است، تمام مسؤولان کشور باید پای اجرایی کردن این سند بیایند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و نمایندگان رسالتی بزرگی در خصوص تدوین قوانین مورد نیاز برای تحقق این سند دارند، این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح خواهد شد تا بتوانیم رضایت رهبر معظم انقلاب را جلب کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این سند انسجام درون تشکیلاتی ملت ایران را تقویت می‌کند و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تجمع بسیجیان، عظمت، اقتدار و شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی در گرو تحقق این سند خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالک در خصوص نقش بانوان در آینده ایران اسلامی تصریح کرد: خطری که انقلاب اسلامی، خون شهدا و زحمات مردم و ایثارگران را تهدید می‌کند، تهاجم فرهنگی با پوشش‌های به ظاهر صحیح و سالم است.

وی با بیان این‌که کرامت بانوان از نگاه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و در هیچ مکتبی چنین جایگاهی که اسلام برای بانوان قائل شده وجود ندارد، چرا که نقش بانوان برجسته و تربیتی است، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز بانوان نقش اساسی در پیروزی داشتند و این گفته امام راحل است اما امروز حیا، عفت و کرامت بانوان ایرانی مورد توجه دشمنان اسلام قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه دشمن را عصبانی می‌کند حضور زنان در میدان‌های مختلف با حفظ حجاب و حیا است اما دشمنان این را بر نمی‌تابند و تلاش می‌کنند با طرح موضوعات فرعی و القای آن‌ها در کشور در اذهان دوگانگی ایجاد کنند.

وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان علیه بانوان کشور و نشانه گرفتن بنیان خانواده افزود: زنان و بانوان کشور ما باید همان‌گونه که تاکنون نقش‌آفرینی جدی در پیشرفت کشور داشته‌اند از این پس نیز با خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش فعال‌تری را ایفا کنند چرا که هم به عنوان یک مادر و هم به عنوان یک همسر نقش بسیار مهمی در انسجام خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دارند و همین عنصر می‌تواند در دهه‌های آینده نسلی مؤمن و انقلابی را برای کشور تربیت کنند.

حجت‌الاسلام سالک در پایان تأکید کرد: در نگاه رهبر معظم انقلاب زنان جایگاه بسیار والایی دارند و همواره بر مشارکت جدی آنان تأکید داشته‌اند بنا بر این مسؤولان کشور نیز باید بسترهای لازم برای مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف و زمینه‌های درست و سالم که منجر به بروز توانمندی بانوان در حوزه‌های مختلف خواهد شد را فراهم کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات