۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۰۴۰
عضو کانون بازنشستگان لشکری و کشوری:

تبعیض های ناروا زیبنده جامعه اسلامی نیست

حجت الاسلام قائمی امیری با اشاره به وعده های عمل نشده زیاد مسؤولان دولتی و تبعیض های مالی در کشور تأکید کرد که تبعیض های ناروا زمینه بدبینی مردم را فراهم می کند.
دیدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فتح الله قائمی امیری به همراه آقایان مباشری و میرزایی از اعضای کانون بازنشستگان لشکری و کشوری پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام قائمی امیری در این دیدار با بیان این که کانون بازنشستگان لشکری و کشوری بیش از دو میلیون و چهار صد هزار نفر جمعیت دارد، ابراز داشت: این افراد کسانی هستند که از زمان انقلاب تا دوران دفاع مقدس و بعد از آن در راه خدمت رسانی به نظام و انقلاب تلاش کرده اند ولی متأسفانه خانواده هایی هستند که مشکلات زیادی دارند.

وی ابراز داشت: معلمان بازنشسته ای که 30 سال در آموزش و پرورش خدمت کردند و اشک شوق برای پیشرفت دانش آموزان ریخته اند امروز با نحوه عملکرد دولتمردان به گونه ای شده اند که جلوی فرزندان خودشان اشک خجالت می ریزند و امروز کمترین حقوق ها برای آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام قائمی امیری با بیان این که قسط و عدل رنگ و بوی زیادی در کشور ما ندارد، گفت: فرزندان این عزیزان غالبا فرزندان بیکار درحالی که بارها با رییس مجلس صحبت کرده ایم و آنها رسما اعلام کردند که کمک می کنند ولی هرگز عملی نشد، البته چه توقعی می توانیم داشته باشیم از آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه که مشاورش نوازنده پیانو بوده است.

وی تصریح کرد: امروز حرف بازنشستگان به جایی نمی رسد به همین جهت از شما می خواهیم تا از رییس جمهور و رییس مجلس بخواهید با عملکرد بد خود بین مردم و دین و مرجعیت فاصله نیندازند.

عضو کانون بازنشستگان لشکری و کشوری ابراز داشت: ما سربازان دین و میهن بودیم و آن چه از دست مان برمی آمد انجام دادیم و در طول جنگ در مدت هشت سال حضور داشتیم و بدون این که چشم داشتی داشته باشیم فقط دین و میهن را مد نظر گرفتیم و بعد از آن هم شروع به بازسازی کشور و خودسازی درون پرداختیم و در حال حاضر که دوران کهنسالی به سر می‌ بریم با تن های خسته و با عزت نفس تمام می‌ خواهیم زندگی را ادامه بدهیم ولی به شدت در مضیقه مالی هستیم.

وی ابراز داشت: امروز تبعیض های ناروایی وجود دارد تا جایی که افراد هم شغل ما اگر همین امروز بازنشسته شوند سه برابر ما حقوق می‌ گیرند در حالی که اصلا دوران سختی کشور را درک نکرده اند؛ در سال گذشته حرکت های اجتماعی وسیعی توسط کشوری ها و لشکری ها در جلوی مجلس و دفتر ریاست جمهوری و برنامه ریزی و بودجه صورت گرفت که فقط دنبال عدالت اجتماعی بود اما ممکن است افراد نفوذی از این فرصت سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام قائمی امیری با ابراز نگرانی از این که نارضایتی های زیادی در جامعه ما در حال ترویج است، ابراز کرد: این نارضایتی در حال علنی شدن است؛ مسؤولان هم قول هایی دادند که هیچکدام از این وعده ها عملی نشده است، ما نگران هستیم همین قشری که سال گذشته به عنوان عدالتخواه حاضر شد افراد نفوذی وارد این تجمعات شود که در این صورت معلوم نیست در آینده چه مسائلی پیش خواهد آمد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات