۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۸۳۰۳۷
فلاحتی در گفت‌وگو با رسا:

عملکرد نادرست مسؤولان به سرمایه اجتماعی انقلاب ضربه می زند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ولایتمداری را حافظ اقتدار نظام و تضمین کننده آن دانست و گفت: اگر عملکرد مسؤولی باعث ضربه زدن به سرمایه اجتماعی نظام شود به اقتدار نظام خیانت کرده است.
فلاحتی

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وظیفه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان در صیانت از دستاوردها و عناصر قدرت انقلاب اسلامی، گفت: مؤلفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی تفاوت فاحشی با عناصر قدرت بسیاری از حکومت‌های دنیا دارد.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین این مؤلفه‌ها مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام است، مقبولیت مردمی نظام به سرمایه اجتماعی حکومت و اعتمادی که ملت نسبت به حاکمان و مسؤولان کشور دارند، برمی‌گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در این چهل سال نشان دادند که در راستای صیانت از انقلاب اسلامی سختی‌ها را تحمل کرده و در برابر دشمنی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی ایستادگی خواهند کرد، اظهار داشت: استقامت و ایستادگی در برابر دشمنی دشمنان همه بیانگر ایمان به خدا و بعد اسلامیت نظام است؛ اعتماد مردم به نظام بزرگ‌ترین سرمایه است.

فلاحتی افزود:  هر عاملی که به سرمایه اجتماعی نظام ضربه بزند، خدشه‌ای در آن وارد کند یا آن را کاهش دهد از مواردی است که اقتدار نظام اسلامی را کاهش می‌دهد.

وی دشمنی اصلی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی را مساله وحدت امت و امامت دانست و ابراز کرد: اینکه استکبار جهانی در برابر نظام اسلامی ایران صف‌آرایی کرده و دشمنی جدی با این نظام را در پیش گرفته نیز از این بابت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با استناد به کلام رهبر انقلاب مبنی بر این که کسی نباید مؤلفه‌های اقتدار نظام را تضعیف کند، گفت: مفهوم اقتدار با مفهوم قدرت تفاوت دارد؛ قدرت سلطه‌ای است که بر اساس اهرم‌های فشار در جامعه ایجاد می‌شود و امروز بسیاری از کشورهای دیکتاتوری دنیا از این قبیل هستند.

فلاحتی ادامه داد: این کشورها قدرت خود را با به کارگیری شدت و حدت نسبت به مردم حفظ می‌کنند اگر چه در نهایت چنین قدرت‌هایی محکوم به شکست هستند اما به هر حال مدتی قدرت در دست آنها خواهد بود؛ فروش تسلیحات قدرت‌های نظامی برتر دنیا بر محور قدرت دیکتاتوری است.

وی با بیان اینکه اقتدار مشروعیت خود را از مردم می‌گیرد و حتی دموکراسی نظام اسلامی با دموکراسی دنیا تفاوت دارد، ابراز کرد: دموکراسی دنیا بر اساس تفکر اومانیستی ایجاد می‌شود اما مردم‌سالاری در نظام اسلامی بر اساس تفکر دینی و ایمان به خداوند شکل می‌گیرد، این ویژگی‌ها جهاتی است که اقتدار نظام اسلامی را شکل می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دین مردم تضعیف و یا اقتصاد آنان با بی‌برنامگی برخی مسؤولان دچار مشکل شود و یا اگر مسؤولان مردم را از خود ناامید کنند موجب ناامیدی مردم ناامید خواهند شد. همچنین اگر ضعف‌های اخلاقی، بدبینی‌ها، بداخلاقی‌های سیاسی و بدعهدی‌ها در منش مسؤولان کشور رخنه کند، اگر مسؤولیت‌پذیری جهادی در نظام اسلامی جای خود را به صندلی‌ها و پست‌ها بدهد و اگرهایی از این دست که مشروعیت نظام را دچار چالش می‌کند رخ دهد اقتدار نظام اسلامی ضربه خواهد خورد.

فلاحتی افزود: بنابراین حفظ اقتدار نظام تنها در سایه ایمان به خدا و تعهد نسبت به ولایت فقیه میسر است و نقشه راه امروز کشور همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتدار نظام اسلامی باید حفظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر فردی که در حاکمیت نظام مسؤولیتی بر عهده می‌گیرد مستقیما در حفظ اقتدار نظام مسؤولیت و تعهد دارد بنابراین اگر عملکرد یک مسؤول اقتصادی باعث ضربه زدن به سرمایه اجتماعی نظام شود به اقتدار نظام خیانت کرده و ضربه زده است و اگر دموکراسی باعث شود ما در مسیر غیر الهی قرار بگیریم اقتدار نظام زیر سؤال خواهد رفت./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات