۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۳۰۳۱

کارگاه آموزشی «مهرورزی» ویژه طلاب سراب برگزار شد

کارگاه آموزشی با موضوع مهرورزی ویژه طلاب و خانواده‌های روحانیان مدارس علمیه شهرستان سراب برگزار شد.
کارگاه آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی با موضوع مهرورزی ویژه طلاب و خانواده‌های روحانیان دو مدرسه علمیه برادران المهدی(عج) و خواهران فاطمیه(س) شهرستان سراب امروز به همت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام حمید محمودی، دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان شرقی در این کارگاه آموزشی با تأکید بر این‌که بسیاری از مشکلات زناشویی نشأت گرفته از عدم شناخت متقابل است، اظهار داشت: اگر آموزه های دینی و قرآنی در زندگی زوجین حاکم شود، بسیاری از مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

وی با بیان این‌که زنان و مردان، مکمل یکدیگر هستند؛ ویژگی مردان، کمبودهای زنان و ویژگی های زنان، کمبودهای مردان را تکمیل می کند، خاطرنشان کرد: وقتی زن و مرد تفاوت های یکدیگر را بدانند و آنها را بپذیرند، ارتباط قوی و موثری بین آنان برقرار می شود و عشق، فرصت شکوفایی پیدا می کند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به این‌که توجه به خصوصیات فردی و اخلاقی در تعامل زناشویی بسیار حایز اهمیت است، ادامه داد: یکی از علت های اصلی ستیزه ها و کشمکش های دائمی، عذاب آور و جان فرسا بین زن و شوهرها، این است که مردان، زنان را با "ویژگی های خود" ارزیابی می کنند و زنان، مردان را با "مقیاس خود" می سنجند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که تفاوت‌های میان زن و مرد منجر به زیبایی در زندگی می شود، افزود: زنان در برخورد با مسایل و مشکلات، به جزئیات، توجه بیشتری داشته و احساسی تر عمل می کنند، ولی مردان در مقابله با مشکلات و مسایل، کلی نگری کرده و منطقی تر عمل می کنند.

دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان شرقی  یادآور شد: در مقایسه ویژگی های زنان و مردان، نباید فکر کنیم که خصوصیات مردان، از خصوصیات زنان بهتر است و یا برعکس. ممکن است هرکدام در یک ویژگی برتر باشد و در ویژگی دیگر این طور نباشد، بنابراین این ویژگی ها مکمل یکدیگر برای زندگی سعادتمند است.

گفتنی است، تفاوت‌های زن و مرد، احساس امنیت و نقش آن در زندگی از جمله موضوع‌های این کارگاه آموزشی بوده که به پیشنهاد مدیران مدارس سراب انتخاب شده بود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات