۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۵۸۳۰۲۶
هوشمندی زوار اربعین؛

یادداشتک | شوالیه‌های ناتوی فرهنگی در کمین

دشمنان تشیع کمر همت بر تخریب پیاده روی اربعین بسته‌‌اند و از هیچ اقدامی برای تخریب این حرکت ارزشمند دریغ نخواهند کرد.
اربعین

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، بررسی آسیب شناسانه به معنای نگاه جامع به نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای یک مجموعه است. حال با توجه به حرکت عظیم و میلیونی که در اربعین اتفاق می‌افتد و تمام عاشقان و محبان اهل بیت با رنگ‌ها و سلیقه‌های مختلف رنگ حسین(ع) می‌شوند؛ یک نکته مهم قابل پیگیری است.

بعد از انقلاب اسلامی جریانی خزنده در کشور مشغول حرکت و فعالیت بود که از رصد مجموعه‌های فرهنگی به دور ماند. هر چند باز در خنثی سازی و از بین بردن این حرکت طرح‌های مختلفی مطرح شد ولی به خاطر بدنه محکم سیاسی و پشتوانه پدرانه برخی مسئولان نسبت به این جریان سبب شد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و از یک جریان خزنده تبدیل به حرکت شوند.

این حرکت دارای شبکه فعالی بود. یعنی اقشار مختلفی از بازیگر، عنصر فرهنگی، سیاسی و حتی روحانی نیز در میان آنها حضور داشت. وظیفه آنها تخریب مبانی و معارف اهل بیت(ع) بود. یعنی با توجه به حساسیت زیادی که مردم ما نسبت به اهل بیت(ع) دارند، ابتدا شخصیت‌هایی مورد هجمه این جریان قرار گرفت که تبلیغ زیادی برای توضیح درباره شخصیت ایشان صورت نگرفته بود.

شخصیت و حریم امام هادی(ع)، هدف اولیه تخریب و هجمه‌ها بود. از همین رو آرام آرام این هجمه جلو آمد و شکل نوینی به خود گرفت و از قالب توهین به توضیح تغییر رنگ داد. یعنی ابتدا با نام خدا و برای فقرا شروع به فعالیت علیه مذهب کردند که این حرکت در امتداد تئوری معیشت علیه مذهب شکل می‌گرفت.

برخی افراد ظاهرگرا با نشان دادن تصاویری از فقرا، خواستند تا مردم سفرهای زیارتی خود را لغو کنند و آن را برای فقرا پرداخت کنند. این بازی ابتدا با شکل فمینیستی آن و به نمایندگی ترانه علیدوستی، مهناز افشار و ... آغاز شد.

متأسفانه در رأس این جریان فمینیست برخی خانم های مسئول در بدنه دولت نیز حضور داشتند. یکی از آنان در اظهاراتی که برای اربعین سال قبل بود، وضعیت نظافت اطراف مسیر را بهانه‌ای برای تخریب حرکت اربعین دانست و همین مطلب آغازی برای حمله سایبری علیه اربعین شد.

امسال این اتفاق به خاطر گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی رنگ و بوی دیگری گرفته است. بی تردید جریان هایی با مانع‌تراشی و اقدامات مختلف تلاش در نامیسرسازی برای رسیدن مردم به این حرکت عظیم داشته اند که نزدیک به سه سالی هست که این اتفاق ادامه دارد. از طرفی هم کاهش ارزش پول ملی‌مان هزینه‌های جاری در عراق راه سفر را برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار کرده است.

لایمکن الفراق

این ابتدای مسیر برای ممانعت با حرکت اربعین نیست. چند ماه قبل با استراتژی تخریب عراقی‌ها در ایران توسط روزنامه شرق و تخریب ایرانی‌ها در عراق توسط روزنامه الشرق الاوسط دو لبه قیچی برای بریدن وحدت دو همسایه شدند که با تاکتیک «ایران و العراق لایمکن الفراق» توسط مردم خنثی شد.

البته این ابتدای مسیر نبود و بناست در پیاده روی اربعین با بازی‌سازی سیاسی، دعوای زرگری و ... راه را برای زائران ناهموار سازند و همین مسئله سبب شده است تا به مردم توصیه شود که هیچ بحث و جدلی را ادامه ندهند و هر مورد مشکوکی را به نیروی انتظامی حاضر در مسیر گزارش دهند.

پیاده نظام این اتفاق در میدان مجاهدین خلق و در فضای مجازی جریان فمینیست و اصلاح طلبان وابسته است که با همکاری سازمان‌های جاسوسی انگلیسی مانند سال 88 دوباره در صف آرایی برای جنگ فرهنگی هستند. شوالیه‌هایی که در ناتوی فرهنگی رهزن ذهن هزاران جوان شده‌اند و در تخریب یدطولایی دارند.

امسال عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به مانند سال‌های قبل این همایش بزرگ بین‌المللی را بهتر از قبل برگزار خواهند کرد و در ادامه مسیر گوش‌شان به طعنه‌ها و زخم‌ها بدهکار نیست که حب الحسین یجمعنا./ی۷۰۳/س

علی اصغر سیاحت هویدا

ارسال نظرات