۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۸۳۰۰۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوایی:

fatf با هدف سوء استفاده از منافع ملت ایران است

کارشناس دینی گفت: fatf تنها برای وابسته کردن مردم و سوء استفاده از منافع ملت ایران است؛ وقتی مبدا این قرارداد عده‌ای بی‌دین و لائیک هستند مسلماً سرانجام خوشی ندارد.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شب گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، درباره دشمن شناسی گفت: fatf تنها برای وابسته کردن مردم و سوء استفاده از منافع ملت ایران است؛ وقتی مبدا fatf عده‌ای بی‌دین و لائیک هستند مشخص است که سرانجام خوشی ندارد.

وی افزود: از آمریکا و سازمان مللی که زیر نظر آمریکاست هیچ انتظاری نمی‌توان داشت؛ امروز هر بدبختی در دنیا وجود دارد از آتش آمریکا، اسرائیل و وهابیت بلند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که به وسیله امامِ حق بخواهد به خداوند نزدیک شود حتی اگر گناهان زیادی داشته باشد خداوند او را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد؛ آدمی باید در مراقبه افزون بر ظاهر به باطن نیز توجه داشته باشد و درباره افرادی که برای همنشینی و مراوده انتخاب می‌کند، فکر کند و نشست و برخاست آگاهانه داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: مهمانی‌ها، خانواده‌ها و افرادی که والدین برای معاشرت انتخاب می‌کنند به طور مستقیم در افکار، رفتار و شکل‌گیری خلق‌وخوی فرزندان آنها اثر دارد؛ اگر در صله رحم انسان به معصیت می افتد اصلاً نباید به دنبال انجام آن باشد؛ در مجالس و میهمانی‌ها به فکر باشیم که آیه‌ای از قرآن و یا روایت و حدیثی از اولیای دین برای بهره بردن بیشتر از مجلس، ذکر کنیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اگر در مجالس، نیاز به امر به معروف و نهی از منکر بود از انجام آن غافل نشویم و تلاش کنیم در رفت و آمدهای خانوادگی اثرگذار باشیم و جهت مجلس را تغییر دهیم.

وی با اشاره به توجه بیشتر به متن قرآن کریم ابراز داشت: برخی قاریان متاسفانه در صوت و لحن چنان غرق می‌شوند که اصل و متن قرآن را فراموش می‌کنند در حالیکه باید علاوه بر ظاهر قرآن به باطن آن توجهی چندین برابر داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: روح و نفس انسان نیاز به مراقبه و تهذیب دارد؛ روایت است کسی که نمی‌تواند برای نماز شب بیدار شود یا خودش دچار بیماری روحی است یا اطرافیان او که ناقل یک بیماری روحی هستند؛ بیماری روح به علت تاریکی و ظلمت‌های باطنی انسان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما موظفیم این آلودگی‌ها را از خود دور کنیم تا به مبدا نور که خداوند است تقرب پیدا کنیم؛ مبدا مومن، مقصد، کلام، مسیر حرکت و علم او تماماً نور است و دلیل فقر انسان این است که به مبدا گنجینه‌ها و ثروت‌های عالم توجه ندارد؛ کسی که خود را برای خدا پاک کند خدا نیز برای او خواهد بود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات