۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۸۲۹۹۵

یادداشتک | لحظات ناب اربعینی را ثبت کنیم

حالا که بزرگترین اجتماع جهان به نام شیعه و برای امام حسین(ع) رقم خورده است، بایستی سنگ تمام گذاشت و برای عظمت آن تلاش نمود.
اربعین امام حسین اربعین

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، مادی کردن زندگی بشر اولین قدمی بود که از سوی فرهنگ لیبرالیسم بر کشورهای اروپایی و آمریکایی حاکم کرد و اندک اندک از مادی‌گرایی به مصرف‌زدگی نیل یافتند و سرانجام کانسیومرکراسی بر آمریکا حاکم شد و فرهنگ مصرف‌گرایی را به دنیا نیز سرایت دادند.

فرهنگ شیعه با نگاهی الهی هیچ گاه کهنه نمی‌شود و مبتنی بر رودخانه عظیم تفکر اهل بیت عصمت و طهارت همواره متناسب با اقتضای زمان ساختارسازی می‌شود و زمان آگاهی یکی از مهمترین ارکان یعه به حساب می‌آید تا جایی که امام صادق علیه السلام می‌فرمود که عالم به زمان اشتباهات بدو هجوم نمی‌آورد.

دشمنان اسلام همواره به دنبال کم فروغ کردن جریان حق در دنیا هستند و رسانه به عنوان ابزار اطلاع رسانی هیچ‌گاه در خدمت بشر قرار نگرفت و تنها صدای غارتگران بین‌المللی را بر جهان استیلا بخشید و از همین رو بزرگترین تجمع در دنیا را از پوشش رسانه‌ای سانسور کردند.

همیشه این سوال در ذهن آدمی است که منظور اینها از مردم و بشر چه چیزی است که یاد سخنان پوپر بزرگ فیلسوف غرب می‌افتم که در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره حقوق بشر در عراق و افغانستان سوال می‌کرد و از اوضاع نابه سامان مردم این دو سامان و برخورد نظامیان آمریکایی و انگلیسی گلایه می‌کرد، پاسخ داد: مگر افغانستانی‌ها و عراقی‌ها بشر هستند که حقی داشته باشند.

 «مردم» از دید غرب تنها کسانی هستند که خودشان باور دارند و در غیر از این دایره هر که باشد، بایستی از بین برود و سزای او جز نابودی چیزی نیست.

اربعین و ماجرای زیارت امام حسین(ع) راه جدایی از زندگی مصرف‌زده به سمت راه و رسم الهی زیستن است تا آدمی جان خود را از ماشینیسم به سمت حسین رهایی بخشد و لذت لحظه‌ای عاشقی را برای خود به ارمغان آورد.

امروز رسانه به عنوان ابزار تبلیغی با وجود سانسورهای شدید و بازی‌های رسانه‌ای دشمن باز می‌تواند از توان اجتماعی خود بهره ببرد و تلألو امید را بر چهره گرد گرفته جهانیان روشن کند. زائران اربعین از ابزاری که در دست دارند، باید به عنوان رسانه استفاده کنند و با هشتگ‌های گوناگون به زبان‌های مختلف اطلاع رسانی را در سطح جهانی صورت دهند.

حالا که رسانه‌های استکبار جهانی با بمباران تبلیغاتی‌شان حاضر نیستند تا تجمع میلیونی اربعین را به جهانیان نشان دهند، زائرین امام حسین دست بکار خواهند شد و این لحظه‌ها را ثبت می‌کنند.

اگر زائران اربعین رسانه ندارند یا توان توزیع از اختیارشان خارج است، بایستی تصاویر ضبط شده‌شان را به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های انقلابی برسانند تا با پوششی درست بتوانند رسالت خود را در برابر این اجتماع عظیم و میلیونی به ثبت برسانند.

حالا که بزرگترین اجتماع جهان به نام شیعه و برای امام حسین علیه السلام رقم خورده است، بایستی سنگ تمام گذاشت و برای عظمت آن تلاش کرد./۹۱۸/ز۵۰۴/س

علی اصغر سیاحت هویدا

ارسال نظرات