۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۸۲۹۸۸

دیدار معاون وزیر ارشاد با امام جمعه تبریز

معاون امور مجلس و استان های وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در جریان سفر به تبریز به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کرد.
دیدار معاون وزیر ارشاد با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدهادی حسینی، معاون امور مجلس و استان های وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اعتبارات ناچیز وزارتخانه اظهار داشت: تمامی انتظارات فرهنگی کشور از وزارت ارشاد است؛ این در حالیست که تنها «یک سیزدهم» بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارتخانه پ است.

وی با خواستار تقویت بودجه فرهنگی کشور شد و افزود: سرانه کمک به کانون‌های فرهنگی مساجد کمتر از یک میلیون در 23 هزار مسجد است اما تکلیف برنامه ششم، ایجاد بیش از 75 هزار کانون مساجد است و باید در این راستا بودجه تقویت شود اما وضعیت قابل قبولی در این حوزه نداریم.

حسینی با اشاره به اهمیت اتمام پروژه های نیمه تمام فرهنگی استان گفت: پروژه موزه هنرهای معاصر تبریز جزو طرح‌های ملی است و دستگاه اجرایی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته می شود که در میدان آذربایجان با زیربنای ٦ هزار و ٢١٨ مترمربع و مساحت ٥ هزار و ٢٤٠ مترمربع در حال احداث است.

وی با بیان این‌که این مجموعه در چهار طبقه احداث می‌شود که شامل سالن نمایشگاه و سالن موزه بوده و قرار است در این موزه آثار و تولیدات عرفا، مفاخر، مشاهیر، هنرمندان و نویسندگان نگهداری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد، گفت: اتمام پروژه احیای مقبره الشعرای تبریز نیز نیازمند همت مسؤولان استانی است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در سخنانی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و با تقدیر از اهتمام جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی بستری برای توسعه فرهنگ مطالعه است.

وی با اشاره به این‌که اقدامات فرهنگی و هنری مطلوبی در استان آذربایجان شرقی اجرایی شده است، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم برگزار می شود و اغلب مصوبات این شورا به مرحله اجرا رسیده است.

محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از روند برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز پرداخت و اظهار داشت: امسال ٩٠٠ ناشر داخلی با ١٥٠ هزار عنوان و یک میلیون و ٥٠٠ نسخه کتاب در بخش داخلی، ١٥٠ ناشر از ٢٠ کشور جهان با ٣٣ هزار عنوان کتاب و ٣٠ ناشر رسانه های دیجیتال در نمایشگاه کتاب تبریز حضور دارند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات