۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۹۷۰
امام جمعه تبریز:

اندیشه بشر به واسطه کتاب ماندگار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که کتاب گرانمایه‌ترین و مهم‌ترین امور بشر است، گفت: کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه‌های دانشمندان است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با تشریح اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: عظمت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند به قلم و آنچه می‌نویسند قسم یاد می‌کند.

وی نقش سازنده کتاب در رشد و تعالی فکری و اجتماعی بشر را مورد تاکید قرار داد و افزود: کتاب و کتاب‌خوانی در بیان ائمه وسیله‌ای برای حفظ، سازماندهی و انتقال ذخایر فرهنگی و علمی به نسل‌های آینده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که واژه کتاب به اشکال مختلف ۲۵۵ بار، واژه علم ۵۸۲ بار، قلم دوبار و اقرا ۳ بار در قرآن تکرار شده است، افزود: مطالعه کتاب، تحصیل علم و دانش و تألیف از دیدگاه مبانی اسلامی بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه در رابطه با اهمیت کتاب و کتابت روایات زیادی است، گفت: پیامبر اسلام فرمودند؛ علم و دانش را به زنجیر بکشانید تا از میان شما فرار نکن، امام صادق(ع) نیز سفارش به نگهداری کتاب‌ها داشته‌اند.

وی با بیان این‌که کتاب گرانمایه‌ترین و مهم‌ترین امور بشر است، افزود: کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه‌های دانشمندان است؛ در خقیقت بقای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد و فکری و عملی اجتماع می‌شود، به وجود کتاب است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: علم با تمام ارزش ذاتی خود اگر انتقال نیابد، محبوس مانده و ارزشی نخواهد داشت، اگر امروز لوح فشرده و فلش و تکنولوژی آمده، باز هم جای کتاب را نخواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه بستری برای و ترویج فرهنگ مطالعه در استان است./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات