۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۹۵۲
امام جمعه آشخانه:

انقلاب اسلامی ملهم از نهضت سرخ حسینی است

امام جمعه آشخانه گفت: معمار کبیر انقلاب شاگرد مکتب حسینی بود و با شجاعت، ایستادگی و ایمان به هدف والای خویش انقلاب عظیم اسلامی که آرزوی دیرین اولیای حق بود را متجلی ساخت.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، عصر امروز در نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن پاسداشت مقام شامخ شهدای والاگهر انقلاب اسلامی، نهضت اصیل انقلاب را الهام گرفته از مکتب سرخ حسینی برشمرد.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب شاگرد مکتب حسینی بوده و با شجاعت، ایستادگی و ایمان به هدف والای خویش باعث به ثمر نشستن این حرکت عظیم شد و این انقلاب عظیم اسلامی که آرزوی دیرین اولیای حق بود را متجلی ساخت.

رییس شورای راهبردی و سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مانه و سملقان اضافه کرد: انقلاب‌های بزرگ دنیا بر دو دسته بنا شده‌اند؛ یکی انقلاب‌های مردمی و توده‌ای و دیگری انقلاب‌های توحیدی و الهی.

حجت‌الاسلام احمدزاده ادامه داد: در دسته اول انقلاب‌ها نبود ایدئولوژی و مرامنامه مستحکم و در دسته دوم عدم حضور مردم و پشتیبانی مردمی موجب شد تا به فرجام نرسند.

وی تصریح کرد: اما انقلاب شکوهمند اسلامی ما با تمام دشمنی‌ها و هجمه‌های بی‌شمار به مدد حضور معنوی مردم در صحنه‌ها و وجود مرجعیت دینی و الهی به حول قوه الهی توانسته در مسیر خویش به تعالی و تکامل برسد.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: اکنون ضرورت تبیین دستاوردها و افتخاران انقلاب برای مردم و به‌ویژه نسل جوان از هرزمانی بیشتر احساس می‌شود، ازاین‌رو باید نهادها و دستگاه‌ها با جدیت تمام دستاوردهای چهل ساله خود را با افتخار برای همگان تشریح و تبیین کنند چراکه دشمن سرسختانه با اغواگری به دنبال سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه است.

وی پیشرفت‌های غرورآفرین ایران اسلامی بعد انقلاب را مایه مباحات نظام اسلامی دانست و افزود: در قبل از پیروزی انقلاب با وجود جمعیتی یک سوم جمعیت کنونی و صدور نفت بیش از سه برابر حال حاضر شاهد فقر، شکاف طبقاتی و تبعیض و بی‌عدالتی در جای جای کشور بودیم و در روستاها وضع به‌مراتب اسفبارتر بود؛ اما به فضل الهی و به یمن نعمت انقلاب اسلامی امروز در تمامی حوزه‌ها به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات