۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۲۹۴۷
آیت الله صدیقی:

افتخار برخی رابطه برقرار کردن با دشمنان است

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی افراد افتخار می‌کنند با زنی کافر عکس بگیرند یا با برخی قدرت‌ها ارتباط برقرار کنند اما مومن از دشمنان خدا فاصله دارد و از آنها متنفر است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: دنیا به معنای تمایلات غریزی و طبیعی انسان است و از جهت اینکه جلوه حق تعالی و آیات الهی است و برای آدمی پُلی برای رسیدن به خدا و جنت است، ممدوح است.

وی افزود: علما، فضلا و تمام بندگان صالح خدا به هر مرتبه و مقامی که رسیده‌اند به برکت زندگی در دنیا و توشه برداری از آن برای سفر آخرت بوده است؛ دنیا دار موعظه و مسجد اولیای الهی است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: انسان وقتی از دار دنیا به سرای باقی می‌رود دیگر پیشانی برای سجود و چشمی برای گریستن به درگاه الهی، مالی برای بخشیدن و قدرتی برای کمک به دیگران ندارد؛ هر کاری انسان می‌خواهد برای سعادت دنیوی و اخروی انجام دهد تنها در این دنیا میسر است.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که آرزوی مرگ می‌کنند اصولاً افراد متوجهی نیستند و در غفلت به سر می‌برند؛ دنیا فرصتی است که برای انجام عمل صالح، بالارفتن و ترقی معنوی در اختیار انسان گذاشته شده است.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: مومن از این عالم به همراه خود نوری می‌برد که اطراف او را روشن می‌کند، همین نور در آنجا او را سیر می‌دهد و او همواره بر مرکب نور حرکت می‌کند اما کسانی که از این عالم چیزی جز ظلمات و تاریکی با خود نبرده‌اند از آنها طلب نور و چراغ راه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در این موضوعات، درس‌های سیاسی نیز وجود دارد؛ برخی افراد افتخار می‌کنند با زنی کافر عکس بگیرند یا با برخی قدرت‌ها ارتباط برقرار کنند اما مومن از دشمنان خدا فاصله دارد و از آنها متنفر است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مومن نه تنها آرزو ندارد با قدرتِ ملحد، منافق و کافری در ارتباط باشد بلکه اگر آنها هم التماس بکنند مومن راه خود را از آنها جدا می‌کند و از نشست و برخاست با افرادی که خباثتی دارند و مراوده با آنان از نورانیت او کم و قلب او را کدر می‌کند دوری می‌کند.

وی اظهار داشت: نگاه کردن به فرد دروغگو، اهل غیبت، ریاکار و گناهکار، نشاط بندگی و عبادت را از انسان سلب می‌کند؛ کسی که اهل مراقبه است نباید به هر جمعی برود و با هر کسی نشست و برخاست کند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: افرادی مانند شیخ رجبعلی خیاط بودند که به خاطر خضوع و خشوع در برابر حق تعالی، خداوند گوش و چشم جان آنها را باز کرده و هنگام سلام و عرض ارادت به ائمه جواب سلام ایشان را می‌شنیدند‌.

وی افزود: دلی که خالی از خدا و معنویت است، محبت دنیا در آن رخنه خواهد کرد؛ اگر مقصد انسان در دنیا خدا باشد، همه وسایل و لوزام نیز او را برای قدم گذاشتن در راه قرب و سِیر در آن یاری خواهند کرد اما اگر مقصد انسان چیزی جز ارضای غرایز، شهوات، تکبر و غرور نباشد و در کار خود اخلاص نداشته باشد مسلماً اسباب و لوازم نیز او را به سوی شقاوت و بدبختی سوق می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هویت دنیا، کثرت است و انسانی که دل به هویت دنیا بدهد هیچ‌گاه به آرامش نخواهد رسید؛ عدم تمرکز انسان و فراری بودن از خلوت نتیجه تعلق به عالم کثرت است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات