۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۲۹۴۳
سخنران حرم حضرت معصومه:

یتیم واقعی، جدا مانده از امام خویش است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یتیم واقعی، جدا مانده از امام خویش است، گفت: دستگیری از شیعیان به عنوان ایتام واقعی عصر ظهور مهم ترین رسالت مؤمنان امت اسلام است.
حجت الاسلام بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بیگدلی امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه رحمت الهی بر غضب و عذاب الهی پیشی دارد، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم و احادیث مرتبط با معراج حضرت رسول(ص) بر این موضوع تأکید شده که بهشت هشت درب و جهنم هفت درب دارد که بیشتر بودن درب های بهشت نشانه غلبه رحمت الهی بر عذاب الهی است.

وی افزود: در آیات و روایات تأکید شده بر درب های بهشت چهار جمله حک شده که سه جمله از این جمله ها در تمامی درب های بهشت مشترک است و آن سه جمله«لااله الاالله»، «محمد رسول الله» و«علی ولی الله» است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این سه جمله مسأله توحید، نبوت و امامت برای امت اسلام تبیین کرده و تأکید دارد بدون پذیرش ولایت حضرت رسول(ص) و ائمه معصومه ورود به بهشت ممنوع بوده و ممکن نیست.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به فرازی از زیاتنامه حضرت معصومه(س) در این زمینه گفت: در فراز پایانی زیارتنامه حضرت معصومه(س) به خداوند عرضه می کنیم که«فَلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» یعنی«آنچه را در آنم از دستم مگيرى و جنبش و نيرويى جز به خداى والاى‏ بزرگ نيست».

وی افزود: در این فراز از زیارتنامه مؤمن به خداوند عرضه می دارد که او را از جرگه و زمره ولایتمداران به حضرت رسول(ص) خارج نکند؛ زیرا ولایت حضرت رسول(ص) و خاندانش منشأ تمام خوبی ها و سر چشمه هر عمل خیر و خوبی است و بدون ولایت تحصیل نعمت ها و خیرات برای مؤمنان ممکن نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم نعمت ولایت اهل بیت(ع) را اولین شرط برای خوب زندگی کردن دانست، افزود: پس از نعمت ولایت؛ قناعت، حق گفتن، حق پذیرفتن و حرکت در مسیر حق است که بستر زندگی آرام و خوب را برای مؤمن فراهم می کند.

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: تغافل آفت ایمان است و اگر چه تغافل در زندگی شخصی اشکالی ندارد ولی تغافل در امر دین و خالی کردن پشت ولی خدا، حرام بوده و اشکال شرعی دارد.

وی با بیان اینکه هم نشینی با سیره اهل بیت علیه السلام انسان را به سعادت رسانده و محب اهل بیت(ع) همواره باید از دیگران دستگیری کند، افزود: دستگیری از ایتام دستور ویژه قرآنی است و در عصر حاضر حمایت از ایتام و نیازمندان اولویت بسیار زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه قم شیعیان را ایتام واقعی آل رسول(ص) عنوان کرد، ادامه داد: در آیات و روایات بیان شده که یتیم واقعی کسی است که از امام و مولای خویش جدا مانده و از آن جایی که شعیان در عصر آخرالزمان جدا مانده از امام خویش هستند، یتیم واقعی بوده و از این ایتام باید با بیان و ترویج احادیث و سیره و سبک زندگی نبوی دستگیری کرد.

وی یادآور شد: رسالت واقعی شیعیان در عصر غیبت ترویج و بیان احادیث و سیره و سبک زندگی نبوی است و شعیان عصر غیبت ضمن ترویج احادیث و سیره اهل بیت(ع) خود باید عامل به این سیره باشند./968/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات