۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۹۲۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

تاریخ اسلام و زندگینامه علمای شهر ارومیه تدوین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، خواستار اختصاص بودجه برای آغاز مطالعات تاریخ دین اسلام و همچنین زندگینامه علمای شهر ارومیه شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دردفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، بر لزوم توجه به موضوع اشتغال در طرح های گردشگری و ساماندهی بناهای تاریخی تاکید کرد و افزود: در گذرهای تاریخی مساله اشتغال مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار اختصاص بودجه برای آغاز مطالعات تاریخ دین اسلام و همچنین زندگینامه علمای شهر ارومیه شد و گفت: تندیس علمای صاحب نام شهر ارومیه تهیه شده و به همراه زندگینامه و آثارشان به صورت نمایشگاه دائمی در سالنی در مسجد جامع ارومیه دایر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به سهم پایین استان در بازسازی عتبات عالیات، گفت: 7 میلیارد تومان سهم استان در بازسازی عتبات عالیات است که تا به امروز فقط دو میلیارد تومان جمع آوری شده است.

وی از مدیران کل خواست تا با تشویق و ترغیب خیرین و جذب کمک های مالی، به تحقق سهم استان در بازسازی عتبات عالیات کمک کنند.

سرهنگ جلال وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر حفظ اثار دفاع مقدس به عنوان گذرهای فرهنگی تأکید کرد و گفت: نصب المان، کتیبه و یا یادمان در پناهگاههای دوران جنگ و همچنین ۲۱ نقطه شهر ارومیه که در زمان جنگ بمباران شده است، به عنوان پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار تجهیز موزه دفاع مقدس شد و افزود: کانون جوانان بسیج اولین محل اعزام نیروها به جبهه بود که می تواند به عنوان گذر فرهنگی معرفی شود./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات