۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۸۲۹۲۰
در آستانه اربعین حسینی؛

رونمایی از کتاب شهید حججی در مسجدی که ساخت

کتاب روایت سرگذشت و خاطرات شهید مدافع حرم محسن حججی در مسجد حضرت‌الزهرا(س) دورک که مقصد اردوی جهادی خود شهید نیز بوده، با حضور پدر شهید رونمایی شد.
حججی

به گزارش خبرگزاری رسا، آخرین اثر محمد‌علی جعفری با نام «سربلند» که روایت زندگی شهید محسن حججی و خاطرات این شهید مدافع حرم است، با حضور پدر این شهید رونمایی شد.

آیین رونمایی از این کتاب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) روستای دورک از توابع شهرستان فریدونشهر و یکی از صعب‌العبورترین و دوردست‌ترین روستاهای استان اصفهان برگزار شد.  

مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) یادگار محسن حججی شهید مدافع حرم است و توسط گروه جهادی مؤسسه شهید کاظمی نجف‌آباد و با حضور این شهید گران‌قدر احداث شده است.

در این مراسم پدر این شهید مدافع حرم، نویسنده کتاب، جمعی از اعضای موسسه شهید کاظمی و اهالی روستاهای منطقه حضور داشتند.

کتاب «سربلند» در 6 فصل و 350 صفحه مجموعه خاطرات گردآوری شده از خانواده، همرزمان و دوستان شهید حججی است که به شیوه روایی به قلم محمدعلی جعفری نگاشته شده و به ابعاد زندگی این شهید به ویژه در دوران نوجوانی تا شهادت و تحولات زندگی وی پرداخته است.

نام این نویسنده یزدی پیش از این با نگاشتن کتاب «عمّار حلب» بر سر زبان‌ها افتاد و مقدمه‌ای شد تا سفارش قلم زدن پیرامون زندگی یکی از بزرگترین شهدای اسلام یعنی شهید حججی را از مؤسسه شهید احمد کاظمی دریافت کند.

قرار است درآمد حاصل از فروش این کتاب توسط گروه جهادی مؤسسه شهید کاظمی صرف ساخت مسجد روستای کَمَران، یکی از روستاهای محروم شهرستان فریدونشهر، شود؛ همچنین پدر شهید حججی در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب، در روستای کَمَران حضور یافت و از روند احداث مسجد این روستا بازدید کرد.

خانواده شهید حججی بعد از شهادت فرزند، راه وی در محرومیت‌زدایی از مناطق دوردست فریدونشهر را ادامه داده و از سال گذشته با حضور در این مناطق در کنار گروه‌های جهادی و پیگیری رفع محرومیت از فریدونشهر نزد مسؤولان بلند پایه استانی و کشوری، برای نیل به این هدف و تحقق آرزوی فرزندشان تلاش کرده‌اند.

روستای دورک واقع در 130 کیلومتری فریدونشهر در دهستان پشتکوه موگویی این شهرستان واقع شده است و به خاطر محرومیت بالا، مقصد گروه‌های جهادی است؛ شهید حججی با حضور در اردوهای جهادی این منطقه در ساخت مسجد این روستا و انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن اهتمام می‌ورزید و فیلم معروف حضور وی در اردوی جهادی مربوط به ساخت مسجد همین روستا است.

شهرستان فریدونشهر به لحاظ محرومیت بالا قدمگاه جهادگران بسیاری از جمله شهید محسن حججی، شهید جواد محمدی، شهید مهدی شاهزیدی و شهید احمد قاسمی است.

منبع: فارس

ارسال نظرات