۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۸۲۹۰۶

آذربایجان غربی معبر زائران اروپایی اربعین/ ۲۰۰۰ زائر خارجی اربعین وارد ایران شدند

آذربایجان غربی در چند سال اخیر که زیارت اربعین با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود معبر ورود و خروج زائران اروپایی از کشورهای مختلف شده و امسال نیز تاکنون ۲۰۰۰ زائر از این استان وارد کشور شده‌اند.
اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، زائران خارجی اباعبدالله الحسین(ع) همه ساله از مرز بازرگان در شمال آذربایجان غربی وارد کشور شده و پس از گذر از استان کردستان و کرمانشاه از مرز مهران به کشور عراق سفر می‌کنند تا در بزرگ‌ترین رویداد زیارتی جهان در اربعین حسینی شرکت کنند.

آذربایجان غربی در چند سال اخیر که زیارت اربعین با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود معبر ورود و خروج زائران اروپایی از کشورهای مختلف شده و امسال نیز تا کنون 2000 زائر از این استان وارد کشور شده‌اند.

راه‌اندازی موکب‌های مرزی در آذربایجان غربی

استقبال از کاروان زائران ترکیه‌ای پیاده‌روی اربعین حسینی در مرز بازرگان با حضور مسئولین آذربایجان غربی و شهرستان‌های مرزی مرتباً انجام می‌شود و موکب‌های ویژه‌ای نیز برای میزبانی از آنان در لب مرز راه‌اندازی شده تا زائران حسینی در ایران و در طول مسیر تکریم شده و سفر خوبی برایشان تدارک دیده شود.

امسال موکب مردمی اربعین در مرز بازرگان با نام شهید مهدی باکری راه‌اندازی شده و زائران ترکیه و سایر کشورهای اروپایی به محض ورود به کشور در این موکب اسکان داده شده و پذیرایی می‌شوند.

امسال 13 موکب از سوی مردم آذربایجان غربی در مسیر پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی شده که روزانه 56 هزار نفر زائر را به مدت 12 روز میزبانی می‌کنند.

استقرار موکب‌های 13 گانه آذربایجان غربی در مسیر داخلی و خارجی

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات آذربایجان غربی در همین ارتباط اظهار داشت: 13 موکب یاد شده از 25 مهر کارشان را آغاز کرده و در مکان‌های مشخص شده مستقر شده‌اند تا روزانه به ارائه خدمت به زائران اربعین بپردازند و در این میان موکب شهید باکری در مرز بازرگان، العباس در سه راهی ایواوغلی در شمال استان به زائران خارجی ارائه خدمت می‌کنند.

سید حسن حسینی تصریح کرد: همه موکب‌های یاد شده مجوز رسمی دارند و کار اسکان و تغذیه زائران را انجام می‌دهند مثلاً موکب عاشورائیان سولدوز نقده در عمود 831، شهید باکری میاندوآب در عمود 758 و صاحب الزمان خوی نیز در کنار عمود 828 مستقر شده‌اند و علاوه بران در کربلا نیز 5 موکب شامل موکب‌های مهدی القدم، هیئت زوار ضامن آهوی، کارکنان شرکت نفت و امام رضا (ع) همگی از ارومیه مستقر هستند.

بر اساس این گزارش اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در قالب موکب واقفان خیراندیش و با پشتیبانی موقوفه فتح الله خان سرتیپ در مرز ایران و عراق به ارائه خدمات تغذیه به زائران اربعین می‌پردازد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات