۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۹۰۳
آیت الله حسینی قزوینی:

اکثر کتاب های شبهه زا علیه شیعه بعد از انقلاب نوشته شده است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شد، گفت: در طول ۲۰ سال بعد از انقلاب یعنی حدود سال ۷۶ شبهات علیه شیعه دو و نیم برابر شده بود.
آیت الله سید محمد حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در نشست مبلغان اربعین مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) قم با بیان این که القای شبهه نسبت به فرهنگ تشیع یک مسأله قدیمی است، اظهار داشت: این مسأله منحصر به عصر حاضر نمی شود به گونه ای که حتی از عصر پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز این شبهات مطرح بوده و در دوران ائمه به اوج خود می‌ رسد.

وی افزود: در قضیه سد ابواب مسجدالنبی که درب های خانه همه اصحاب به جز امیرمؤمنان(ع) به مسجد بسته شد، وقتی همه یاران پیامبر اعتراض کردند، ایشان می‌ فرمایند: «این دستوری است که از جانب خداوند متعال صادر شده است» یعنی از همان اوایل ظهور اسلام القای شبهه مطرح بوده است.

آیت الله حسینی قزوینی تأکید کرد: به ویژه در مورد امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) از قدیم شبهات زیادی مطرح بوده است؛ ذهبی از استوانه علمی رجالی اهل سنت در کتاب «مستدرک» هرجایی به فضائل امیرالمؤمنین(ع) می‌ رسد تلاش می‌ کند که ایراد سندی و دلالی‌ بگیرد، وقتی هم که موفق نمی شود می‌ گوید: قلبم شهادت می‌ دهد که این فضائل باطل است.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) ما نیروهای قدری برای مناظره و پاسخگویی به شبهات تربیت کرده اند، خاطرنشان کرد: وقتی شرح حال هشام بن حکم را ملاحظه می‌ کنیم به این مطلب می‌ رسیم، همچنانکه نقل شده است مردی شامی خدمت امام صادق(ع) می‌ رسد و عرض می‌ کند من می‌ خواهم با شما مناظره کنم، حضرت هشام را خبر می‌ کنند در حالی که هنوز 17 یا 18 سال بیشتر ندارد تا با او در باب امامت مناظره کند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ابراز داشت: امام صادق(ع) برای هر رشته ای ازجمله فقه و کلام و عقاید و مسائل مختلف افرادی خبره را تربیت کرده بودند که از کیان شیعه دفاع کنند؛ آیا حوزه های امروز توانسته افرادی را تربیت کند که برای پاسخگویی به شبهات و مسائل اعتقادی خود را آماده کرده باشند؟

وی تصریح کرد: بحث مناظره با مخالفان و مسأله پاسخگویی به شبهات یکی از بزرگترین دغدغه های ائمه طاهرین(ع) بوده که باید روی آن اهتمام بیشتری داشته باشیم و نسبت به شبهاتی که شیعه را مورد هدف قرار داده است توجه و عنایت ویژه ای داشته باشیم.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که غالب کتاب های شبهه زایی علیه شیعه بعد از انقلاب اسلامی نوشته شده است، ابراز داشت: طبق تحقیقی که سال 1376 صورت گرفته در طول 20 سال بعد از انقلاب دو و نیم برابر 14 قرن گذشته، شبهه علیه شیعه درست شده است؛ امروز هم وهابیت و گروه های افراطی حد اکثر استفاده را از فضاهای مجازی داشته اند.

وی تأکید کرد: نشر فرهنگ اهل بیت(ع) امروز به برکت انقلاب اسلامی و امکاناتی که به وجود آمده قابل مقایسه با قبل نیست، چراکه کلام اهل بیت(ع) نور است و بدون شک اگر تلاش کنیم تأثیر خود را می‌ گذارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: الان مسأله جدیدی که ایجاد شده و ذهن جوانان را منحرف کرده قضیه احمد الحسن یمانی است که ادعاهای زیادی را مطرح کرده و در فضای مجازی هم کارهای زیادی کرده است تاجایی که متأسفانه افرادی هم جذب این فرقه شده اند.

وی تأکید کرد: در میان فرق مختلفی که پیروانی را دور خود جمع کرده اند، این گروه یک فرقه بی اساس و بدون دلیل و مدرک است حتی نسبت وهابیت و بهائیت نیز حرف کمتری برای گفتن دارند، اما می بینیم خطر این فرقه منحرف در کمین حوزه های علمیه و طلاب نیز حس می شود.

 آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که اساس استدلال این فرقه به یک روایت است، گفت: این روایت که از نظر سندی بسیار ضعیف است و از نظر دلالی هم هیچگونه دلیلیتی بر این ندارد که او بتواند مهدی اول یا خود امام زمان(عج) باشد به علاوه این که این فرقه کفریات زیادی را مطرح کرده تا جایی که حضرت یونس نبی را کافر و جهنمی قلمداد کرده اند در حالی که قرآن او را فردی مستجاب الدعوه و مؤمن برشمرده است.

وی تصریح کرد: احمدالحسن کتابی به نام «متشابهات» نوشته و در آن گفته که پیامبر گرامی اسلام(ص) اصلا خاتم انبیاء نیست در حالی که این مسأله نص صریح قرآن و روایات است و یا به امیرمؤمنان(ع) توهین کرده و ایشان را فردی اهل مجادله، دارای ظلمت و اهل خسران نامیده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به لزوم مطالعه بیشتر طلاب در جهت پاسخگویی به شبهات تصریح کرد که باید از همه امکانات تبلیغی به ویژه مسیر راهپیمایی اربعین در جهت نشر این فرهنگ استفاده کنیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
بعد از انقلاب دشمنان احساس خطر بیشتری از اسلام و شیعه کردند لذا دست به شبهه پراکنی کردند
0
0