۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۸۲۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مطرح کرد؛

وقف فرهنگ و هویت کشور است/ جوانگرایی، مطالبه مهم رهبری

رییس دفتر مقام معظم رهبری مساله وقف را فرهنگ و هویت اسلامی کشور دانست و گفت: سازمان اوقاف یک سازمان عظیم ریشه دار است که با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد.
محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که در ساختمان همین سازمان برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) خطاب به امیرمومنان می‌فرمایند یا علی هر کسی مرا زیارت کند، چه در حال حیات باشیم و چه نباشیم من ضامن می‌شوم که در روز قیامت از گرفتاری و شدائد آن روز نجاتش دهم و او را هم درجه خودم قرار دهم.

وی با بیان این که سازمان اوقاف یک سازمان عظیم ریشه دار است، بیان داشت: در دوران رضاخان آن ملعون بسیاری از موقوفات این سازمان را نابود کرد به حدی که برخی روضه‌های امام حسین(ع) به صورت مخفیانه بعد از اذان صبح آغاز و تا قبل از طلوع آفتاب تمام می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر اینکه رضاخان فرهنگ این امت را نابود کرد، ابراز داشت: برای آن که استعمار بتواند بر ملتی تسلط یابد ابتدا فرهنگ و هویت آن جامعه را نابود می‌کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به قرارداد ننگین تنباکو، ادامه داد: قراداد تنباکو و مفاد آن بسیار شرمسار بود که موجب فتوای تاریخی تحریم تنباکو شد در این قرارداد کشور را تقسیم کردند.

وی ادامه داد: در آن زمان رضاخان املاک اوقافی را به کشاورزان فروخت تا نامی از املاک اوقافی و وقف باقی نماند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام همه آن املاک فروخته شده را از اعتبار ساقط کردند.

ادامه داد: ضیافت‌ها و مهمانی‌های شاه و تامین مخارج دانشجویان بهایی از موقوفات امام رضا(ع) بود که با پیروزی انقلاب اسلامی این سازمان سر و سامان داده شد و رشد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بزرگترین تبلیغ را تبلیغ دین اسلام بیان کرد و اظهار داشت: کسی نباید از ابراز عقیده هراس داشته باشد بنابراین تلاش کنید با شجاعت حقایق دین را برای مردم بازگو کنید برای مثال حجاب که اصل مسلم در دین اسلام است باید در جامعه بیان شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری جوانگرایی را از مطالبات مهم رهبری دانست و گفت: برنامه 50 ساله حضرت آقا باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی در پایان از تلاش حجت الاسلام والمسلمین محمدی تشکر کرد و افزود: حجت الاسلام والمسلمین خاموشی فردی با تجربه هستند که امید است از تجربیات خود در این سازمان نیز استفاده کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات