۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۸۲۸۸۴
ابدالی:

تصویب FATF نقطه مقابل سیاست های اقتصاد مقاومتی است

عضو انجمن اقتصاد مقاومتی به بررسی تقابل کنوانسیون FATF با اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: این کنوانسوین اقتصاد مقاومتی را نابود می کند.
ابدالی محمدی

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ابدالی عضو انجمن اقتصاد مقاومتی در همایش نه به بن بست FATF  که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد به بررسی تقابل پیوستن به این کنوانسیون با اقتصاد مقاومتی پرداخت وگفت: کارشناسان در این گونه مباحث به جزئیات می پردازند که این یک آسیب است.

عضو انجمن اقتصاد مقاومتی ادامه داد: پرداختن به جزئیات در جای خود لازم است اما در صورتی که نگاه کلان و کلی نداشته باشیم و بندهای معاهداتی همانند FATF را به صورت جزئی بررسی کنیم در کشور حالت قرمز و آبی یعنی دو قطبی ایجاد خواهد شد و پیشرفت نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه پیش از جنگ جهانی دوم به صورت عادی به استعمار کشورها می پرداخت که پس از مدتی این شیوه را تغییر می دهد و افرادی همانند محمدرضا شاه را برای ریاست کشورها انتخاب می کند که در تمامی موارد مطیع نظام سلطه بودند اما پس از جنگ جهانی دوم نیز این رویکرد را تغییر می دهد و با تشکیل سازمان های بین المللی به استعمار کشورها می پردازد.

این مدرس اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: این سازمان ها که برای پیشبرد اهداف نظام سلطه ایجاد شده اند به این گونه که آنها قانون می نویسند و کشورهای جهان سوم باید در این چارچوب حرکت کنند دو هدف اصلی را دنبال می کنند نخست این که نظام سلطه نفت، گاز، و منابع طبیعی را با پولی بسیار ناچیز بخرد و با تبدیل کردن آن به کالا در کشور خودش دوباره آن را به کشور جهان سومی بفروشد.

ابدالی با اشاره به سند 2030 گفت: سند 2030 که معرفی می شود یک هفدهم سند اصلی است که ایران در سال 2015 به آن رأی داده است؛ تمامی بندهای سند اصلی 2030 که از آن غافل شده ایم به غیر از آموزش و پرورش در حال اجرا است همانند عدالت جنسی که امروزه ایران با سوئد تفاهم نامه ای برای توانمندسازی زنان امضا کرده است.

وی افزود: هدف شانزدهم سند 2030 موضوع بحث است که شعارهای زیبایی همانند پولشویی و مبارزه با جرایم سازمان یافته یا مباررزه با تروریسم را بیان می کند که می گوید همه کشورها باید عضو سازمان های بین المللی شوند بنابراین FATF در راستای سند 2030 گام بر می دارد.

عضو انجمن اقتصاد مقاومتی با بیان این که دشمن در حال القای دوگانگی به کشور است، اظهار کرد: تایمز می نویسد ایران خود را به قوانین بین المللی نزدیک می کند تا از فشار تحریم ها خودش را نجات دهد از سوی دیگر رهبر ایران چند سالی است که سیاست اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است تا نگاه ایران به سرمایه های خارجی کم شود.

وی ادامه داد: تایمز در ادامه می نویسد اگر ایران می خواهد با اقتصاد جهانی ارتباط داشته باشد باید قید اقتصاد مقاومتی را بزند؛ به صورت کلی می گوید اگر پیشرفت می خواهید باید اقتصاد مقاومتی را کنار زنید و هرچه که من می گویم انجام دهید.

ابدالی اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را کنار بزنیم با اقتصاد خارجی ارتباط خواهیم داشت همانند خودروسازی که بیست سال است زیر یوغ کشورهای خارجی است و وضعیت آن نیز مشخص است؛ در هر زمینه ای که به نظام سلط نگاه نکرده ایم پیشرفت داشته ایم و در هر زمینه ای که به نظام سلطه متکی بوده ایم پیشرفت نداشته ایم.

وی تبیین کرد: پس از جنگ جهانی دوم، نظام سلطه ایجاد سازمان های بین دولی را مطرح کرده است این سازمان ها همانند سازمان ملل نیستند که عضوگیری کند بلکه هشت کشور صنعتی نهادی همانند FATF را ایجاد می کنند که برای ایران تصمیم گیری کند، تا سال گذشته با برجام تمام مشکلات برطرف می شد اما از سال گذشته تاکنون با عضویت FATF تمام مشکلات برطرف می شود.

ابدالی ادامه داد: تمام بحث در این است که ایران عضو FATF نخواهد شد که حق رأی داشته باشد بلکه فقط باید اجرا کند؛ از این گونه سازمان ها فراوان است همانند سازمانی که کار آن کنترل فناری موشکی است که تمام کشورهای ایجاد کننده FATF این سازمان را ایجاد کرده اند بنابراین اگرکار FATF تمام شد سازمان دیگری پیدا شد تعجب نکنید.

 وی با طرح سؤالی مبنی بر این که به چه دلیل دهم تیرماه در آستانه خروج آمریکا از برجام و پذیرش FATF از سوی ایران مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا رییس FATF می شود، اظهار کرد:  رأی گیری در FATF  اجماعی است یعنی اگر ایران می خواهد از لیست سیاه خارج شود باید تمام اعضای این سازمان به آن رأی دهند اما چنانچه پیش از این هم انجام دادند نگذاشتند که ایران از لیست سیاه خارج شود.

عضو انجمن اقتصاد مقاومتی افزود: ایران از سال 2009 در لیست سیاه قرار گرفت، آیا بحرانی برای کشور ایجاد شده است یا این که از سال 2015 در لیست خاکستری قرار گرفته است آیا گشایشی در کشور ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای FATF استاندارها را انجام نمی دهند اما به ایران می گویند باید انجام دهد، حال اگر ایران تمام خواسته های آنها را انجام داد چه می شود؟ FATF می گوید اگر ایران همه را انجام دهد در زمینه گام های بعدی تصمیم خواهد گرفت که این گام ها مشخص نیستند اما حدس زده می شوند، همانند ان پی تی که امروزه بلای جان کشور شده است، باشد.

ابدالی در ادامه به درخواست های نه گانه FATF  اشاره کرد و گفت: یکی از این در خواست ها ایجاد مرکز اطلاعات مالی ذیل وزارت اقتصاد و دارایی است که باید تمام تلاش های مشکوک به پولشویی را به مدت 5 سال ذخیره کند تا اگر اعضای FATF درخواست کردند آنها در اختیارشان قرار دهد و در غیر این صورت پرونده به شورای امنیت می رود و این مرکز نیز باید به صورت مستقل عمل کند و هیچ دستگاهی و حتی وزیر نمی تواند آن را مجبور به پاسخ گویی کند.

وی با بیان این که دشمن می خواهد بخش های اجرایی کشور را به دو بخش تقسیم کند، گفت: بخشی از سازمان های کشور از سوی سازمان ملل تحریم می شوند و بخشی که تحریم نیست دو کار باید انجام دهد نخست آن که نفت را به اروپا ببرد و دیگر این که کالاهای اروپایی را به داخل کشور وارد کند که این کار اقتصاد مقاومتی را هدف قرار می دهد.

مدرس اقتصاد مقاومتی افزود: برخی گمان می کنند سپاه تحریم است در حالی که نزدیک به هشتاد نهاد همانند دانشگاه شریف صنایع موشکی،هوا و فضا، هسته ای و تمام نهادهایی که پیشرفت کرده اند تحریم هستند که با این کار اقتصاد ایران را مدیریت می کنند و با دریافت اطلاعات نیز می دانند کجا را باید هدف قرار دهند./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات