۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۸۲۸۷۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

عالمی که مهذب نباشد گمراه می شود

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلاب باید مجهز به سلاح علم و دانش باشند گفت: طلاب و روحانیون علاوه بر کسب علم، باید به مسائل روز نیز آگاهی داشته باشند تا بتوانند در آینده پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند.
حجت الاسلام بهجت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم طلیعه حضور استان کردستان اظهار کرد: شما طلاب با ورود به حوزه‌های علمیه کار سنگینی را در دست گرفته‌اید و عهده‌دار مسئولیت‌های سنگینی شده‌اید و هرگز نباید این نکته را فراموش کنید که ورود شما به حوزه، توفیق و عنایت بسیار بزرگی است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشید.

وی افزود: بدون تردید در آینده با مخالفت‌هایی مواجه می‌شوید و حتی ممکن است که برخی افراد از روی کینه و با بغض برای شما مشکل ایجاد کنند، اما این مسائل نباید در کار شما خلل ایجاد کند و شما باید به مسیر خود ادامه دهید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر طلبه‌ای به دلیل آزارها و مشکلاتی که دیگران برای او ایجاد می‌کنند، از مسیر حرکتی خود منحرف شود، از قطار رستگاری پیاده شده است.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون ادامه‌دهنده راه انبیا و اولیا الهی هستند، بنابراین باید نیت و هدف ما از ورود به حوزه کاملاً الهی باشد تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در ورود به حوزه علمیه، انگیزه الهی است گفت: اگر انگیزه درست و صحیحی نداشته باشیم،‌ موفق نخواهیم باشد و حتی اگر تا کنون نیز نیت و هدف درستی نداشتیم، باید نیت خودمان را اصلاح کنیم و با نیت و انگیزه پاک وارد حوزه شویم.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهید در حوزه‌ علمیه موفق و نقش‌آفرین باشید، باید هدف والا داشته باشید در غیر این صورت حتی ممکن است با آسیب‌ مواجه شوید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه علم و دانش، رزق و نوری است که خداوند در وجود بندگانش قرار می‌دهد تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه باید همه وجودمان به سمت خداوند متعال باشد، تمام افعال و اقوال باید برای جلب رضایت الهی باشد و یقیناً هرکس این‌گونه عمل کند، به سعادت و کمال می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از مصیبت‌های انسان این است که اگر مراقب نباشد و غفلت کند، گمراه می‌شود در طول تاریخ نیز بسیاری از افراد صاحب منصب، متقی و اهل علم بودند که ناخواسته و با یک غفلت کوچک گمراه شدند، بنابراین باید به‌شدت مراقب باشیم تا گمراه نشویم.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلاب باید مجهز به سلاح علم و دانش باشند گفت: طلاب و روحانیون علاوه بر کسب علم، باید به مسائل روز نیز آگاهی داشته باشند تا بتوانند در آینده پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تهذیب نفس بیان کرد: طلبه‌ای که مراقب تهذیب نفس خود نباشد، تحصیل و کسب علم و دانش نیز برای او فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه زنان در دین اسلام جایگاه ویژه و والایی دارند عنوان کرد: امروز دنیای غرب و فرهنگ غرب به زن نگاه‌ کالایی دارند در حالی که در اسلام توجه ویژه‌ای به زنان شده است.

ارسال نظرات