۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۸۲۸۶۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

عظمت حماسه اربعین دشمنان را به وحشت انداخته است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه حماسه اربعین به همایشی بی نظیر و بی بدیل جهانی تبدیل شده است، گفت: چنین گردهمایی با عظمت و با شکوهی جز ایام اربعین در جهان پیدا نمی شود و این موضوع دشمنان را به وحشت انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن روز اربعین گفت: برای هیچ معصومی حتی پیامبر و امیرمؤمنان زیارت اربعین نداریم و این مسأله مخصوص امام حسین(ع) است.

وی افزود: هر مناسبتی که در سال وجود دارد مانند شب قدر و نیمه شعبان زیارت امام حسین(ع) وارد شده است، این موضوع نشانه اهمیت یاد امام حسین(ع) است، در تمام ایام سال می توان بر خواندن زیارت عاشورا مداومت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که امام حسین(ع) احیاگر دین اسلام هستند، اظهار داشت: مراسم سیدالشهدا نیز احیاکننده دین الهی بوده و در مجالس حضرت مسائل دینی مطرح می شود.

وی ادامه داد: حضرت امام فرمود هرچه داریم از محرم و صفر است، محرم و صفر بود که ملت را آماده کرد و یکپارچه در کنار یکدیگر قرار داد و سبب شد که ملت ایران در برابر دشمنان داخلی و خارجی پیروز شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه حماسه اربعین به همایشی بی نظیر و بی بدیل جهانی تبدیل شده است، ابراز داشت: چنین گردهمایی با عظمت و با شکوهی جز ایام اربعین در جهان پیدا نمی شود و این موضوع دشمنان را به وحشت انداخته است.

وی عنوان کرد: آثار و برکات قیام امام حسین(ع) تا آخرت وجود دارد، همه باید به موضوع اربعین توجه داشته باشند، هزارا نفر از ایران عازم کربلا هستند تا در حماسه اربعین شرکت کنند، این اجتماع میلیونی دشمنان را دچار هراس کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: تمام سختی های مسیر راهپیمایی اربعین و زیارت امام حسین(ع) دارای اجر و ثواب است، انسان هرگامی در مسیر خدمت به زوار امام حسین(ع) بر دارد هیچگاه ضایع نمی شود، احیای محرم و صفر احیای دین است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات