۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۸۲۸۵۸

یادداشتک | ابررسانه اربعین

بیان مولفه های راهبردی اربعین در رسانه ها از وظایف عالمان و عشاق خاندان عصمت و طهارت است؛ از این رو شایسته است تصویری فراتر از حضور چند میلیونی از اربعین به نمایش درآید.
پیاده روی اربعین اربعین

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رسانه امروزه نقش مهمی در انتقال مفاهیم و تفکراتِ جریانات و گروه‌های مختلف دارد. امروزه هر کس رسانه قوی تری در اختیار دارد می تواند نبض افکار عمومی را در کنترل و هدایت خویش داشته باشد. استکبار جهانی با داشتن رسانه های قوی، امروزه بیشترین سهم کنترل ذهن ها را در اختیار دارد. با نزدیک‌تر شدن دوباره به ایام اربعین حسینی عظمت این رسانه نوظهور بین المللی رو به آشکاری می نهد. امروزه فرصت بسیار مهمی برای انعکاس این حرکت بزرگ مهیا شده است. باید از تمامی ابزارها و توان موجود برای انتقال پیام اربعین حسینی بهره برد.

وقتی در بُعد رسانه ای شبکه ای با در اختیار داشتن چند هزار بیننده یا ورزشی خاص با حضور چند هزار نفر، دارای اهمیتی دو چندان می شود؛ باید در وصف پیاده روی اربعین چه گفت؟ جمعیت چند میلیونی مشتاق زیارت سالار شهیدان مسیر 83 کیلومتری را می پیمایند؛ تا سلامی به آقایشان برسانند و بازگردند. این چه فرصت عظیمی است. اسلام و تشیع بالاتر از این حرکت برای انتقال مفاهیم ناب علوی و محمدی، پیدا نخواهد کرد.

این حماسه عظیم خودجوش می تواند نقش یک اَبَررسانه را برای این انتقال مفهومی ایفا کند. با تعجب مشاهده می کنیم که همه ساله جمعیتی غیر شیعه و مسلمان، در این حرکت حضور پیدا می کنند و می گویند ای کاش می توانستیم هر سال بیاییم. این عمق نفوذ محبت به خاندان پیامبر اکرم(ص) و علاقه به ایشان در دل های مشتاق جهانیان است. باید از فرصت اربعین استفاده کرد و نمایش مقتدرانه حضور میلیونی مشتاقان و محبان خاندان پیامبر اعظم(ص) را به رخ جهانیان کشید.

اربعین ظرفیت این را دارد که بتواند تیتر اولِ چند روزه ی رسانه های بزرگ بین المللی باشد. این سوژه گرانسنگ حاصل جانفشانی حضرت امام حسین(ع)، و از خودگذشتگی اهل بیت او و تلاش ائمه بعدی، نیز خون شهدا، علما و همه کسانی که در این مسیر قدم گذاشتند و جان خود را تقدیم کردند؛ است. اربعین می تواند نقطه عطفی در معرفی اسلام و شیعه به جهان باشد.

بیان مولفه های راهبردی اربعین در رسانه ها از وظایف عالمان و عشاق خاندان عصمت و طهارت است. مفاهیمی چون عدالت طلبی، حق طلبی، مبارزه با ظلم و طاغوت، شنیدن صدای مظلوم، توحید ناب علوی و حسینی، معرفی خاندان پیامبر و بیان فضایل و رهنمودهای ایشان، باید همزمان با سالگرد اربعین معرفی شود.

شایسته است تصویری فراتر از حضور چند میلیونی از اربعین به نمایش درآید، باید کمک کرد علاوه بر تصویرنگاری، مفهوم شناسی پیام اربعین به دل‌ها و جان‌ها برسد. هر چقدر این شناخت عمیق تر باشد؛ مسیر توحیدی جهان هموارتر می شود.

به زودی شاهدیم که این حرکت باشکوه، با انتقال درست رسانه ای، به مقدمه ای برای ارتش میلیونی منجی عالم بشریت تبدیل و مسیر ظهور حضرت ولی عصر(عج) مهیا شده و گوش جهانیان با ندای لبیک آن حضرت آشنا خواهد شد./۹۱۸/ز۵۰۴

مهدی عباسی

ارسال نظرات