۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۸۲۸۵۲
امام جمعه پردیسان:

ایران بستر تشکیل تمدن اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که ایران بستر تشکیل تمدن اسلامی است، گفت: خداوند این سرزمین را برای انقلاب اسلامی انتخاب کرده است، بنابراین می‌‌توان شایستگی و ظرفیت عظیم ایران را برای تشکیل تمدن عظیم اسلامی مشاهده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صمصمام‌الدین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان به الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و طراحی الگوی پیشرفت برای50 سال بعد، نشان از آینده نگری اسلامی دارد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به روایت«‌اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً» بیان کرد: طبق دستور اهل‌بیت(ع)، زندگی در این دنیا باید با نگاه ابدی باشد، چراکه ممکن است ما نباشیم، اما نظام اسلامی در هرصورت پابرجا است و باید به شکل سالم به دستان موعود برسد.

وی تأکید کرد: ما باید تا حد توان و بضاعت خود در ساخت و تکمیل نظام اسلامی پویا برای آینده مسلمانان سعی و تلاش خود را بکار ببندیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که تلاش برای 50 سال آینده به معنای عقب انداختن ظهور نیست، گفت: نوشتن افق پیشرفت برای تعالی و عاری شدن شهر از فساد و بیکاری و گناه است، چرا دشمنان ما برای 100 سال آینده خود طرح و برنامه داشته باشند، اما جبهه اسلام برای 50 سال آینده خود برنامه نداشته باشد.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: رهبر خوب و بصیر در جامعه رهبری است که طرح و الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی ارائه و افق نگاه جامعه را دائما ارتقا دهد.

وی با اشاره به آیه 21 سوره احزاب بیان کرد: یکی از جنبه‌های شخصیتی پیامبر(ص) آرامش وجودی ایشان بود که سبب آرامش دیگر مسلمانان و اطرافیان ایشان می‌شد، امروز نیز رهبر انقلاب با آرامش وجودی خود، تمام جبهه اسلامی و حزب‌الله را آرام می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که ایران بستر تشکیل تمدن اسلامی است، گفت: خداوند این سرزمین را برای انقلاب اسلامی انتخاب کرده است، بنابراین می‌‌توان شایستگی و ظرفیت عظیم ایران را برای تشکیل تمدن عظیم اسلامی مشاهده کرد.

وی با بیان این‌که نهضت انقلاب اسلامی یک نهضت ضد سلطه و هدف آن نجات تمام مستضعفین است، بیان کرد: به تعبیرامام راحل این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است.

امام جمعه پردیسان گفت: تا مسلمانان نتوانند تمدن مستحکم و منسجمی ارائه دهند، دیگر جوامع نیز از آنها پیروی نخواهند کرد، بنابراین طراحی چشم‌انداز اسلامی و ایرانی امری ضروری برای این هدف بزرگ است./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات