۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۸۲۸۳۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اصحاب رسانه‌ پیام اربعین حسینی را جهانی کنند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه‌ در مقابل سانسور خبری شبکه‌های غربی پیام اربعین حسینی را که در اوج عقلانیت است به جهانیان منعکس کنند، گفت: با اربیعن حسینی خرمشهرها در حال فتح است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در اختتامیه همایش رویداد مسجد محور اشتراک گذاری تجربیات رسانه‌ای فعالان مردمی اربعین که به همت سازمان فضای مجازی سراج در مسجد شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) می‌دانستند که با شهادت و قیامشان حکومت، اسلامی نمی‌شود اما هدف ایشان از قیام آن بود که اسلام به دست نسل آینده برسد؛ بنابراین عاشورا چیزی از جنس رسانه است.

وی افزود: امروز اصحاب رسانه باید تلاش کنند پیام عاشورا را به کسانی که نسبت به آن بی اطلاع هستند، برسانند و عاشورا را به عنوان مهمترین واقعه تاریخی رسانه‌ای کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حضور در پیاده روی اربعین را بسیار مهم و ضروری بیان کرد و تاکید داشت: پیاده روی اربعین مهمترین عامل برای جهانی شدن اباعبدالله الحسین(ع) است از این رو شرکت در این مراسم بی نظیر یک ضرورت به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هر انسانی بتواند این اتصال را بیشتر و فاصله را کم کند مانند کسی است که در راه خدا به شهادت رسیده باشد، کسی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کند در حال احیای قیام امام حسین(ع) و پیام رسان عاشورا است.

وی اربعین را نمایش خلوص و اخلاص میلیونها انسان در یک برهه زمانی مشخص دانست و گفت: در پیاده روی اربعین همه حاضران به ایثار و فداکاری مشغول هستند بنابراین خدمت از جنس رسانه آن هم در نهایت زیبایی پاداشی بس عظیم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان شهادت را رساترین رسانه دانست و اظهار داشت: اصحاب رسانه نباید خودشان را در انتقال مفاهیم اربعین دست کم بگیرند، در حال حاضر اربعین اباعبدالله الحسین(ع) بسیار غریب است و تنها راه رفع این غربت جاری شدن پیام اربعین در در منازل جهانیان است و رسانه‌ها در این زمینه نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظرفیت جذب اربعین حسینی بسیار بالا است، گفت: اصحاب رسانه در انعکاس پیاده روی اربعین باید بسیار تلاش کنند و در مواجهه با سختی‌ها متوقف نشوند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید پیام حماسه اربعین را به طبقاتی که نسبت به امام حسین(ع) و اربعین آشنایی ندارد برسانند و بگویند که اربعین سفری بر مبنای عقلانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان پیاده روی اربعین را اوج عقلانیت دانست و عنوان کرد: عقل انسان را به منفعت بیشتر دعوت می‌کند و ما باید از این مهم برای انتقال پیام اربعین به دیگران استفاده کنیم لازم است که بدانیم در انتقال پیام اربعین به جهانیان نباید فقط از ادبیات اسلام استفاده شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز در سانسور رسانه‌های غربی گاهی جمعیت 20 میلیونی پیاده روی اربعین 10 هزار نفر بیان می‌شود از این رو می‌طلبد اصحاب رسانه داخلی در انتقال حقایق تجمع اربعین کوشا باشند.

وی افزود: بخش‌های بسیار مهم فرهنگ عاشورا و اربعین مانند وداع یک انسان عارف و وارسته از امام و مقتدای خویش باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد، همچنین نباید از اتحاد و انسجام مردم در پیاده روی اربعین غفلت شود چرا که امروز با پیاده روی اربعین خرمشهرها فتح می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان شرکت در پیاده روی اربعین را نوعی ادب دانست و گفت: این همایش آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) است تسهیل این امر مردم را آماده ظهور می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات