۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۸۲۸۲۸
بطحایی:

فرهنگ و سبک زندگی جامعه اسلامی در معرض هجمه دشمن است

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هجمه های بیرون مرزها فرهنگ و اعتقادات جوانان و دانش آموزان را نشانه گرفته است، گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که مواجهه عالمانه و منطقی با هجمه ها داشته باشیم که فرزندان کشور آسیب نبینند.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با مراجع تقلید با بیان این که حدود 700 هزار کلاس درس در کشور داریم، گفت: یک شبکه مجازی را راه اندازی کردیم که مستقیما دانش آموز و استاد بتوانند در مباحث درسی فعال باشند و این شبکه یک تلویزیون تعاملی است، در این شبکه تنها امکان دسترسی برای مخاطبان وجود دارد و هر کسی نمی تواند وارد شود و پیام بگذارد.

وی افزود: خوشبختانه فضای ایمنی را ایجاد کردیم چرا که پیام رسان های خارجی به شدت فرزندان را در معرض خطر و تهدید قرار داده اند، به مدارس تکلیف کردیم که برای اطلاع رسانی و ارتباط با والدین تنها باید از این بستر امن استفاده کنند و نباید از پیام رسان های خارجی استفاده شود.

بطجایی با بیان این که تمام تلاش خود را می کنیم که مواجهه عالمانه و منطقی با هجمه ها داشته باشیم که فرزندان کشور آسیب نبینند، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود 14 میلیون دانش آموز ثبت نام کردند که از نظر تعداد نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته ایم، این افزایش تا 6 سال آینده ادامه خواهد داشت اما بعد از آن شیب نزولی پیدا می کند.

وی ادامه داد: همه ساله قریب به 180 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می کنیم که شامل حدود هزار عنوان کتاب درسی است، در حال حاضر در حدود 780 شهر و منطقه اداره آموزش و پرورش داریم که بالغ بر 107 هزارمدرسه را پوشش می دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هجمه های بیرون مرزها فرهنگ و اعتقادات جوانان و دانش آموزان را نشانه گرفته است و ما درصدد خنثی کردن آن هستیم، ابراز داشت: امسال برای نخستین بار در پایه دوازدهم کتابی به عنوان مدیریت خانواده و سبک زندگی تعریف کردیم و در برنامه رسمی دانش آموزان قرار دادیم.

وی عنوان کرد: الگوی زندگی جامعه در معرض هجمه دشمن است و ما بخشی از آن را در آموزش و پرورش مدیریت می کنیم، آموزه های دینی بسیار قوی و غنی داریم که می تواند ما را کمک کند، با استفاده از سیره اهل بیت(ع) کتاب هایی تعریف شده که دانش آموزان آشنایی های لازم را داشته باشند.

بطحایی خاطرنشان کرد: این کتاب در 5 میلیون جلد منتشر شده و مورد استفاده قرار می گیرد، در تلاش هستیم که ارتباط با خانواده را تقویت کنیم چرا که بخش عمده ای از تربیت فرزندان در خانواده ها شکل می گیرد، اگر خانواده همراه مدرسه نباشد برنامه ها بی اثر می شود، از مهر سال جاری برنامه های فرهنگی و پرورشی به ویژه در نیازهای فردی و اجتماعی را گسترش می دهیم تا دانش آموزان مهارت های لازم را بیاموزند./1323/

ارسال نظرات