۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۷۹۱
یامین‌پور:

پیاده روی اربعین هویت شیعه و ضامن بقای انقلاب اسلامی است

یامین‌پور پیاده روی اربعین را یک معجزه در عصر اختلال هویت دانست و گفت: اگر اربعین نبود چیزی از هویت شیعه و انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند، پیاده روی اربعین جان تازه‌ای به انقلاب بخشید.
وحید یامین پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یامین پور فعال سیاسی، امروز در همایش رویداد مسجد محور اشتراک گذاری تجربیات رسانه‌ای فعالان مردمی اربعین که به همت سازمان فضای مجازی سراج در مسجد شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: امروز هیچ حاکمیت و دولتی قدرت کنترل مرزهای فرهنگی را ندارد.

وی افزود: مرزهای فرهنگی و هویتی چیزی متفاوت از مرزهای حاکمیتی و سیاسی است، در حال حاضر حاکمیت از مرزهای جغرافیایی خودش تهی شده و معنای فرهنگی پیدا کرده است با این وجود باید اذعان کنیم که هیچ دولتی قدرت کنترل مرزهای فرهنگی خودش را ندارد.

یامین‌پور رسانه‌ها را مهمترین ابزار توزیع و حفظ قدرت دانست و ابراز کرد: دنیای امروز افزون بر موشک و ابزار جنگی باید به تقویت رسانه‌ها توجه کند، رسانه‌ها مهمترین ابزار برای تقویت و تعمیق بسته‌های حاکمیت فرهنگی هستند. غربی‌ها امروز با ابزار رسانه‌ای خودشان حیثیتی برخورد می‌کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز تمام تحولات هویتی و فرهنگی دنیا در تقابل جهانی شدن و هویت سازی هستند، در حال حاضر جهان غرب به دنبال آمریکاسازی دنیا است تا هویت‌ها را نابود و دین و تمایزهای فرهنگی را ناکارآمد جلوه دهد.

وی با بیان اینکه وهابیت با دو رسانه فیس بوک و توییتر رشد پیدا کرد، گفت: پروسه جهانی شدن براساس الگوی آمریکایی هویت انسان‌ها را نابود می‌کند. تنها امری که می‌تواند در مقابل الگوی جهانی شدن آمریکایی چالش ایجاد کند الگوی جهانی شدن مبتنی بر هویت چند ملیتی است.

یامین‌پور ادامه داد: الگویی که ادعای جهان وطنی دارد و به شدت در برابر الگوی مصرف آمریکایی معنا ایجاد می‌کند و همه انسان ها را در آن پناه می دهد هویت شیعه اربعینی است؛ بنابراین تنها کانون هویت بخش و معنویت بخش که یک ادعای جهانی بودن و پناه دادن دارد پیاده روی اربعین حسینی است.

این فعال سیاسی پیاده روی اربعین را یک معجزه در عصر اختلال هویت دانست و گفت: اگر اربعین نبود چیزی از هویت شیعه و انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند، پیاده روی اربعین جان تازه‌ای به انقلاب بخشید.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین چند ملیتی و جمع گرایانه‌ است، گفت: هیچ قوم و گروهی ادعای آن را ندارد که اربعین ایده آنان است. حیات، غیرت، ایثار، جهان وطنی، معنویت و ... را می‌توان در پیاده روی اربعین مشاهده کرد که در مقابل هویت آمریکایی قرار دارد.

یامین‌پور داعش را ایده آمریکا در مقابل اربعین بیان کرد و اظهار داشت: داعش یک ایده شکست خورده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات