۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۸۲۷۷۸
آیت الله مکارم شیرازی:

راهپیمایی اربعین مانور وحدت مسلمانان و خاری در چشم دشمنان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از راهپیمایی باشکوه اربعین به عنوان مانور وحدت مسلمانان و خاری در چشم دشمنان و بدخواهان مکتب اهل بیت(ع) یاد کرد.
دیدار جمعی از بسیجیان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در گردهمایی مبلغان اربعین حسینی در مدرسه امام کاظم(ع) تبلیغ طلاب و روحانیان در مسیر روحانی، نورانی و معنوی اربعین را ارزشمند خواند و کار مبلغان این عرصه را ذخیره یوم المعادشان ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که امروز اربعین حسینی بحمدلله صحنه حضور گسترده زائران است ولی در عرصه تبلیغی دچار کمبود هستیم؛ تصریح کرد: نباید وظیفه اصلی حوزوی در این مسیر فراموش شود؛ تعلیم و تربیت مردم در این مسیر بسیار مهم است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از اربعین به عنوان یکی از نفحات و نسیم های بهشتی یاد کرد و خطاب به مبلغان حاضر در جلسه اظهار داشت: استفاده ما از اربعین آن است که جمعیت زوار حسینی را متحول کنیم به گونه ای که حال شان در زمان بازگشت با زمانی که به سفر رفتند متفاوت باشد.

این مرجع تقلید از راهپیمایی اربعین به عنوان مانور وحدت مسلمانان یاد کرد و گفت: این برنامه اسلام و شیعه را زنده می کند، دعوت ائمه برای این مساله تنها به خاطر مساله ثواب نیست بلکه یک مساله سیاسی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی راهپیمایی اربعین را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: یکی دیگر از برکات راهپیمایی اربعین بازخوانی نهضت عاشورا و اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

این مرجع تقلید با بیان این که راهپیمایی اربعین زمینه ای برای تحول روحانی، اخلاقی، معنوی و معرفتی است، بر لزوم بهره گیری حداکثری زوار اباعبدالله(ع) از این فرصت ارزشمند تاکید کرد.

وی با اشاره به گسترش عوامل و ابزار فساد در عصر کنونی، بر لزوم مراقبت و هوشیاری در این باره تاکید کرد و گفت: امروز گروه های انحرافی در کمین مردم بویژه نسل جوان هستند تا آنها را از صراط مستقیم منحرف کنند؛ برخی از اینها حتی در مسیر پیاده روی اربعین هم برای خود محفلی ایجاد می کنند؛ باید نسبت به این ها نیز مراقبت کرد. /924/ج

ارسال نظرات