۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۸۲۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مصلحت اندیشی امام حسن در اوج شجاعت و اقتدار بود

استاد حوزه علمیه شجاعت را از ویژگی‌های مهم امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد و گفت: شجاعت همیشه به معنای نبرد و جهادنظامی نیست گاهی مصلحت اندیشی بیانگر اوج شجاعت است.
حجت‌الاسلام‌ رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت رقیه(س) در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد با اشاره به شجاعت امام حسن مجتبی(ع) گفت: شجاعت غیر از تهور است.

وی با بیان اینکه گاهی سکوت و صبر شجاعت است، ادامه داد: امام علی(ع) بعد از رحلت رسول خدا 25 سال سکوت کردند و خانه نشین شدند تا اسلام باقی بماند و این عمل حضرت بیانگر شجاعت ایشان بود؛ بنابراین شجاعت همیشه به معنای نبرد و جهادنظامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در معنای واقعی شجاعت، ابراز کرد: شجاعت زمانی معنای واقعی خود را پیدا می‌کند که در سایه ایمان و تقوا قرار گیرد، انسان شجاع مصلحت اندیش، اهل توبه، اهل سجده، حافظ حدود الهی و انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی در باب شناخت انسان شجاع، اظهار داشت: روایت است انسان شجاع دروغ نمی‌گوید و کسانی دروغ و غیر واقع صحبت می‌کنند که ترسو باشند، جای دیگر آمده شجاع‌ترین انسان کسی است که بر هوای نفس خویش غلبه ‌کند.

وی افزود: همچنین بیان شده انسان‌های شجاع همتی بلند دارند. افراد بسیاری قبل از انقلاب به امام راحل می‌گفتند مگر ممکن است حکومت را تغییر داد؛ اما بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که افزون بر تغییر نظام امام فرمودند اسرائیل را نیز باید از روی زمین محو کنیم؛ و این بیانگر شجاعت ایشان بود که نشان از همت بالای امام داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یکی از صفات امام معصوم شجاعت است، بیان داشت: شجاعت همیشه در کشیدن شمشیر نیست گاهی غلاف کردن شمشیر بیانگر شجاعت است.

استاد حوزه علمیه مصلحت اندیشی امام حسن(ع) را اوج شجاعت و هوشیاری حضرت دانست و بیان داشت: بنی العباس و بنی امیه با تخریب شخصیتی امام حسن(ع) بیشترین ظلم را در حق ایشان انجام دادند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات